Ma Mihály napja van.

Belföldi hírek

Hivatalosak a 2024. január 1-jétől érvényes útdíjak, útdíjkalkulátorral!

Hivatalosak a 2024. január 1-jétől érvényes útdíjak, útdíjkalkulátorral!

December 5-én éjszaka megjelent a Magyar Közlöny 173. számában» az útdíj mértékéről és az útdíjköteles utakról szóló 25/2013. (V. 31.) NFM rendelet és a használati díj megfizetése ellenében használható autópályákról, autóutakról, főutakról és azok díjáról szóló 45/2020. (XI. 28.) ITM rendelet módosításáról rendelkező 22/2023. (XII. 5.) ÉKM rendelet. A jogszabály kihirdetését követően a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. a weboldalán hivatalosan is közzétette a 2024-es tarifákat, továbbá elérhetővé vált a szolgáltató weboldalán a 2024-es díjakkal számoló útdíjkalkulátor is.

Autóbuszok útdíja 2024-től – a díjtételek jármű-kategória szerinti csökkentését javasoljuk!

Az e-útdíjrendszer struktúrájának teljes átalakítása, a 2024 január 1-jétől várható jelentős hazai útdíjemelés és az autóbuszoknak a megtett úttal arányos díjfizetési rendszerbe terelése tekintetében folytatjuk az érdekérvényesítést társegyesületünkkel a NiT Hungaryval együttműködve. Az érintett minisztériumok részére küldött javaslatunk a változásokkal leginkább érintett autóbuszos vállalkozói kör terheinek csökkentését célozza. Frissítve: 2024. január 8.

Záhony: kezdeményeztük a magyar kamionok soron kívüli kezelését

Záhony: kezdeményeztük a magyar kamionok soron kívüli kezelését

Az MKFE a Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei rendőrfőkapitányságtól kért tájékoztatást, annak érdekében, hogy a fuvarozókat friss információkkal tudjuk ellátni a záhonyi teherforgalmat érintő változásokról. Kérdésünkre a rendőrség megerősítette, hogy az Ukrajna irányába tartó tehergépjárművek a 4. számú főútvonalat Kisvárda településig tudják igénybe venni, ahol a 4145. számú útra kerülnek átterelésre, ahonnan Tiszabezdéd településen keresztül térhetnek vissza a 4. számú főútvonalra. A Záhonynál Magyarországra belépő tehergépjárműveknek továbbra is használhatják a 4. számú főutat. (Frissítve: 2023. 12. 11.)

Secret Control GPS Kft.: külső támadás érte a szolgáltató szervereit

Súlyos informatikai támadás érte a hétvégén a Secret Control GPS Kft. szervereit, ezért elérhetetlenek a szolgáltatásaik, ideértve az útdíjbevallást és a flottakövetést is. A hiba elhárításán nagy erőkkel dolgoznak, a vállalat közleménye szerint a rendszer helyreállítása hétfőn megtörténhet. Frissítés 2023.12. 05.

Háromszorosára emelkedik a visszaigényelhető jövedéki adó

Háromszorosára emelkedik a visszaigényelhető jövedéki adó

Törvénybe foglalták a magasabb visszaigénylési szintet!

Egyesületünk hónapok óta tartó intenzív érdekérvényesítési erőfeszítéseit méltányolva a kormány a kereskedelmi gázolajként tankolható üzemanyag esetében a korábbi 3,5 forintról 2024. január 1-jétől 10 forintra emeli a literenként visszaigényelhető jövedéki adó mértékét.

Decemberi közlekedési korlátozások Magyarországon — 2023

...november 4-től elkezdődött a kevésbé szennyezők téli mentessége

A sokéves gyakorlat szerint november 4-től idén is kezdetét vette a magyar utakon a nemzetközi forgalomban közlekedő, kevésbé szennyező járművek téli mentessége. Ez azt jelenti, hogy egészen március 1-jéig nem vonatkozik a hétvégi és ünnepnapi kamionstop azokra magyar vagy külföldi, üres vagy rakott EURO 3-4-5-6-os tehergépjárművekre, melyek a magyar államhatár átlépésével közlekednek a hazai közúthálózaton. A szennyezőbbekre és/vagy belföldön közlekedőkre azonban egész télen szombatonként (és ünnepnapot megelőző napon) 22:00 órától vasárnaponként (ünnep napján) 22:00 óráig vonatkozik a kamionstop.

Változások a hazai útdíjrendszerben — áttekintés és érdekképviseleti álláspont

Változások a hazai útdíjrendszerben — áttekintés és érdekképviseleti álláspont

Az az autópályák, autóutak és főutak használatáért fizetendő megtett úttal arányos díjról szóló törvény végrehajtásáról szóló 209/2013. Korm. rendelet» értelmében a júliusi inflációval egyező mértékben, 17,6%-al emelkedett az útdíj 2023. október 1-jétől». Noha az MKFE – tekintettel a januártól várható újabb emelésre – az inflációkövető díjemelés hatályon kívül helyezését kérte a közlekedésért felelős minisztertől», a NÚSZ a díjtáblázatot augusztus közepén közzétette. Az MKFE a miniszternek címzett levelében arra is rámutatott, hogy a 2022. október 15-én végrehajtott 15,6%-os díjmódosítást követő idei újabb kétszámjegyű emelés példa nélküli az Európai Unióban, ráadásul a 2024. januártól esedékes külsőköltség-díj bevezetésével ismét jelentős, 30-80 %-os díjnövekedés várható. Az MKFE leszögezte, hogy az útdíjbevételeket – amelyekből a 2023-as 330 milliárd után 2024-ben további 150 milliárd, azaz összesen 450 milliárd forint bevételt vár a költségvetés – elsősorban a hazai infrastruktúra fejlesztésére kellene fordítani, miközben az alágazat számára kiemelten fontos közúti infrastrukturális beruházások jelentős része leállt, ezért az Egyesület ismét a leállított beruházások (pl. tokaji elkerülő út, M1-es autópálya-bővítés) újraindítását kéri. A legfrissebb tartalom olvasásához görgessen az oldal aljára!  ⇓   (Frissítve 2023. november 29.)

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.