Ma Szonja, Zsófia napja van.

Petíció: Támogatom az MKFE és NiT Hungary javaslatcsomagot és kérem a Kormányt, hogy támogassa az autóbuszos személyszállítókat!

A pandémiás járvány és a Magyarországon is elrendelt veszélyhelyzeti kormányzati intézkedések miatt mind a ki-, mind a beutazó, mind a belföldi turizmus megszűnt, így a hazai különjárati autóbuszos személyszállító vállalkozások tevékenysége 2020 márciusára teljes mértékben leállt. A válság következményeit ebben a szolgáltatói szegmensben mintegy 1500 magyar családi kis- és középvállalkozás szenvedi el. Ha Ön is érintett, olvassa tovább, és egyetértése esetén a lenti linkre kattintva írja alá a petíciót! Köszönjük!


                            
                


„A pandémiás járvány és a Magyarországon is elrendelt veszélyhelyzeti kormányzati intézkedések miatt mind a ki-, mind a beutazó, mind a belföldi turizmus megszűnt, így a hazai különjárati autóbuszos személyszállító vállalkozások tevékenysége 2020 márciusára teljes mértékben leállt. A válság következményeit ebben a szolgáltatói szegmensben mintegy 1500 magyar családi kis- és középvállalkozás szenvedi el.

A különjárati személyszállítási szolgáltatást végző vállalkozásoknál üzemben tartott, tevékenységi engedéllyel rendelkező járművek száma az ITM 2020. januári adatai szerint megközelíti a 10 700 darabot. A foglalkoztatottak számából kiindulva a szolgáltatói tevékenység teljes és tartósnak mutatkozó megszűnése közel 20 000 magyar állampolgár állását veszélyezteti (a családfenntartó autóbuszvezetőkön felül ideértve az adminisztratív, illetve üzemi munkakörben foglalkoztatottakat és családtagjaikat is összesen kb. 60 000 fő megélhetése kerül veszélybe).

Felmérésünk szerint a különjárati személyszállítás teljes leállása miatti lemondások 2020 első negyedévében mintegy 9-10 milliárd forint fuvardíj-bevétel kiesést eredményeztek. A válság elhúzódásával a veszteség várhatóan a jelenlegi adat 3-4 szeresére emelkedik. Fontosnak tartjuk kiemelni, hogy a turisztikai szakmai szervezetek érdekkörébe tartozó különcélú személyszállítás nem kér kedvezményt a városi, elővárosi és helyközi menetrend szerinti közlekedési rendszerekre és az azokat üzemeltető vállalatokra, melyek TEÁOR besorolás szempontjából is külön kód alatt szerepelnek (49.31). A 49.39 TEÁOR szám alá tartozó szolgáltatói kör működőképességének és nemzetközi versenyképességének megőrzéséhez a hazai turizmusnak kiemelt érdeke fűződik, mivel kizárólag ezzel biztosítható, hogy a világjárvány levonulását követően a turizmus várható dinamikus felívelő szakaszában a megfelelő hazai közúti mobilitási kapacitás a rendelkezésre álljon, a turizmus ne legyen kiszolgáltatott sem a szolgáltatói likviditás rendkívüli hiányának, sem a külhonos személyszállítói konkurencia nyomásának.”

Egyetértek, aláírom a petíciót » (Kattintson!)
Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.