Az Útinform tájékoztatása szerint a magyar-horvát határon Berzence után, Letenye határátkelőnél is feloldották a horvát hatóságok a 7,5 t össztömeget meghaladó tehergépjárművek korlátozását.
Az Útinform tájékoztatása szerint a magyar-horvát határon Berzence után, Letenye határátkelőnél is feloldották a horvát hatóságok a 7,5 t össztömeget meghaladó tehergépjárművek korlátozását.
Tisztelt TIR Carnet felhasználó Fuvarozók!
Az IRU-tól kapott információ alapján tájékoztatjuk Önöket, hogy Ausztria, Tadzsikisztán és Üzbegisztán nemzeti garanciavállaló IRU tagegyesületei is aláírták a helyi vámhatóságokkal a szükséges megállapodásokat, így tovább bővült azon országok köre, ahol 100 000 EUR mértékig terjed az adott országban a TIR kezességvállalás maximális összege.
MKFE TIR szakterület
Ahogy arról 2017. novemberében már tájékoztattuk Tisztelt Tagjainkat, Észtország 2018. január 1-től útdíjfizetési kötelezettséget vezetett be a 3,5 tonna össztömeg feletti járművekre. A korábban megküldött információkat erősíti meg az észt Külügyminisztérium 2018. január 16-án kiadott, az MKFE-hez 2018. február 8-án megérkezett hivatalos tájékoztatása is.
Raffai Péter, az Árufuvarozási Tanács titkára 2018. február 6-án a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban egyeztetett a soron következő – 2018. február 13-14-i – török vegyesbizottsági ülésen képviselendő magyar álláspontról.
Tájékoztatjuk Tisztelt Tagjainkat, hogy 2018. január 1-vel változott (emelkedett) a gépjárművezetők bérezése Ausztriában. A módosítás hatással van mind az árufuvarozásban, mind a személyszállításban érintett gépjárművezetők bérezésére.
Felhívjuk Tisztelt Tagjaink figyelmét, hogy az AutóKözlekedés februári számának Közlekedési Korlátozások mellékletében két elírás szerepel, amelyeket az alábbiakban pontosítunk.
2018 februárjában Európa egyes országaiban az itt megnyitható és az AutóKözlekedés című folyóiratunkban is közzétett órarendek szerint alakul a nehéz-tehergépjárművekre vonatkozó hétvégi és ünnepnapi közlekedési korlátozás.{image:images/cikkek/fotok/szabalyozas.jpg}
Tájékoztatjuk Tagjainkat, hogy a Magyar Közút tájékoztatása szerint Szlovénia területének nagy részén jelentős havazás várható péntek reggeltől szombat reggelig (2018. február 2-3.) A havazás zavarokat okozhat az autópálya-hálózaton is, különösen a pénteki csúcsban Ljubljana térségében.
Tisztelt TIR Felhasználó Fuvarozók!
Az IRU-tól kapott információ alapján az alábbi, az oroszországi árufuvarozást érintő, várható változásról tájékoztatjuk Önöket:
2018. január 19-én Oroszország Kormánya nyilvános konzultációt kezdeményezett a 127- Ф3 számú, 1998. 07. 24-i keltű szövetségi törvény „A nemzetközi közúti fuvarozás állami ellenőrzéséről és a be nem tartásáért való felelősségről” módosítási tervezetéről.
A javasolt módosítások előrevetítik egy, az Oroszországi Föderáció területén végrehajtott közúton vagy vasúton történő nemzetközi áruszállítás ellenőrzésére szolgáló nemzeti nyomon követési rendszer létrehozását. A jogszabályba bevezetésre kerül az elektronikus azonosítók (navigációs zárak) fogalma. A módosítás "az áruk Orosz Föderáció területén történő tranzitja során a jármű útvonalára, valamint az eszköz sérülésmentességére vonatkozó információkat a nyomon követő rendszer felé továbbító, a globális navigációs műholdrendszer (GLONASS) technológiájával működő eszközök”-re hivatkozik. A törvényi szabályozás 2018. július 1-től léphet életbe.
A módosítás tervezet szerint (a 127- Ф3 számú szövetségi törvény 5. cikkének kiegészítése) az elektronikus azonosítók (navigációs zárak) bevezetésének célja egy, a szövetségi tranzit áruforgalmat ellenőrző rendszer létesítése.
Az ilyen típusú zárak használata minden, az Orosz Föderáció területén tranzitban áthaladó közúti és vasúti szállítmány esetében kötelező lesz. A navigációs zárak felhelyezésére és eltávolítására az orosz be- és kiléptető állomásokon kerül sor, beleértve a belorusz-orosz és kazah-orosz határokat is. Az eljárás elvégzésére kijelölt közúti ellenőrzőpontokat, csakúgy, mint a vasútállomásokon levő állandó, vagy mobil vasúti ellenőrzőpontokat, az orosz kormányzat határozza meg.
A javasolt módosítások szerint az elektronikus zárak „engedélyezett fuvarozók” általi felhelyezése és eltávolítása a feladó vagy címzett költségére történik.
Az elektronikus zárak rendszere kompatibilis lesz az Oroszország szövetségi útjain közlekedő nehéz gépjárművek által használt „Platon” útdíj fizető rendszerrel.
A fent említett módosítások kiegészítéseként az orosz kormány szintén nyilvános konzultációra nyújtotta be a szabálysértési kódex módosítási tervezetét, amely az elektronikus zárak használatára vonatkozó szabályok megsértésére vonatkozó közigazgatási bírságokat vezeti be, az alábbiak szerint:
Az IRU számára elérhető információk szerint a fuvarozóknak körülbelül RUB 1000/nap mértékű bérleti díjat kell fizetni az e-zár után, illetve minden egyes zár után RUB 30.000 – 35.000 összegű letétet kell elhelyezni. A fentiekben leírt e-zárak új jogi környezetben való használatára vonatkozó használati feltételeket még nem közölték, de az intézkedéssel nyilvánvalóan egy újabb akadályt gördítenek az árufuvarozás útjába és emelkedni fognak a fuvarozás költségei.
Az IRU megállapítása szerint a 127- Ф3 számú szövetségi törvény módosításának jelenlegi verziójával javasolt intézkedés nem tűnik hatékony eszköznek a fuvarozás biztonságának javítására vagy a vámkockázat csökkentésére. Valójában eltúlzott, a szükséges idő és a költségek növekedéséhez vezet, különösen a szállítási tevékenységet közép-Ázsia felé végző fuvarozók számára. Ebben a szakaszban az IRU elemzi a jelenlegi módosításokat, és a nyilvános viták, valamint a szabályozási hatásvizsgálat során benyújtja észrevételeit.
A törvény módosításának tervezete az alábbi linken érhető el:
127- Ф3 számú szövetségi törvény módosításának tervezete
Az üggyel kapcsolatos minden további információt azonnal továbbítunk Önök felé.
MKFE
vám szakterület