Ma Bonifác napja van.

Külföldi hírek

Beregsurány: napirenden a 7,5 tonna feletti üres járművek kérdése

Beregsurány: napirenden a 7,5 tonna feletti üres járművek kérdése

Ukrán kormányzati közlemények szerint a Beregsurány–Luzhanka átkelőt rövidesen megnyithatják a 7,5 tonna feletti, üres járművek előtt. Az információ a sajtóban is megjelent, ugyanakkor hivatalos magyar oldali megerősítés nem történt. A helyzet tisztázása érdekében 2024. február 27-én az MKFE soron kívüli tájékoztatási kéréssel fordult a Külgazdasági és Külügyminisztérium helyettes államtitkárához.

EU-Ukrajna megállapodás: további tíz társegyesületet sikerült magunk mellé állítani

EU-Ukrajna megállapodás: további tíz társegyesületet sikerült magunk mellé állítani

 Amint arról beszámoltunk, 2024. február 8-án az EU és Ukrajna közötti megállapodás megváltoztatásáért szoros együttműködésben közösen lobbizó V4-es IRU-egyesületek (a cseh Cesmad Bohemia, a szlovák Cesmad Slovakia, a lengyel ZMPD és az MKFE) IRU-s fórumon is kísérletet tettek további támogató szervezetek megnyerésére. A szóbeli figyelemfelhívás az első, írásos megkeresésekhez képest eredményesebbnek bizonyult, így további uniós társegyesületek csatlakoztak a kezdeményezésünkhöz, Nyugat-Európából is. Velük kibővülve írt alá az MKFE egy újabb közös állásfoglalást.

2024-es útdíjváltozások országonként — 14 ország egy helyen!

2024-es útdíjváltozások országonként — 14 ország egy helyen!

Múlt év vége óta folyamatosan közöljük a külföldi országokból érkező útdíjfizetéssel kapcsolatos híreket, a 2024-re irányadó díjváltozásokat és tarifatáblázatokat. Az áttekinthetőség kedvéért most egybegyűjtöttük híradásainkat és a főbb tudnivalókat!

Okos tachográffal való utólagos felszerelés — IRU monitoring

Ahogyan arra már fél éve figyelmeztetünk », a második verziójú okos tachográf (ST2 vagy Gen2v2) fokozatos bevezetése nemcsak az Európai Unióban elsőként forgalomba helyezett nehéz-haszongépjárműveket érinti (2023. augusztus 21-től), hanem 2024-2025-ben minden, az EU-ban nemzetközi forgalomban részt vevő, 3,5 tonna össztömeget meghaladó gépjárműben le kell cserélni a tachográfot. Autóbuszokban is, 9 fő fölött. Az átállás első hónapjaira jellemző készülékhiány ma már nem tapasztalható, a gyártók és a műhelyek az érdeklődés hiányára panaszkodnak. Az IRU a helyzet rendszeres monitoringozásába kezd.

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.