Megsemmisítette a Kúria Önkormányzati Tanácsa az I. kerület képviselő-testületének turistabuszok behajtását korlátozó döntéseit. — Együttműködésre kérjük a Várkerületet.
Megsemmisítette a Kúria Önkormányzati Tanácsa az I. kerület képviselő-testületének turistabuszok behajtását korlátozó döntéseit. — Együttműködésre kérjük a Várkerületet.
Budapest, 2024. július 10. — Történelmi lépés a hazai logisztika digitalizációjában, hogy Magyarország is csatlakozik az e-CMR egyezményhez. Magyarország Kormánya hivatalosan is kinyilvánította szándékát az elektronikus fuvarlevélre vonatkozó nemzetközi egyezményhez való csatlakozáshoz. A hazai logisztikai szolgáltatók, szállítmányozók és közúti fuvarozók lelkesen üdvözlik a magyar kormánynak az e-CMR hazai bevezetése érdekében tett határozott lépéseit.
2024. február 1-jén közös sajtóközleményt adott ki a hazai személy- és áruszállító kapacitások mintegy kétharmadát reprezentáló Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete és a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete - NiT Hungary.
A független iparági szakértői elemzés, a Közúti Fuvarozói Árindex is megerősíti» azokat az előrejelzéseket, amelyek szerint 2024-ben legalább 20 százalékos díjkorrekcióra van szükség a közúti áruszállításban.
Annak ellenére hirdeti ki a Kormány az útdíj mértékéről és az útdíjköteles utakról szóló NFM rendelet módosító rendeletét, hogy annak számos pontjára vonatkozóan fogalmaztak meg észrevételeket a szakmai érdekképviseletek. A hazai személy- és áruszállító vállalkozásokat tömörítő érdekképviseletek ismét tiltakoztak az egyoldalúan meghozott, a szakmai szempontokat figyelmen kívül hagyó döntések ellen, s leszögezik, hogy az útdíjrendszer átalakításából fakadó drasztikus díjemelés egyértelműen veszélyezteti a kormányzat infláció elleni törekvéseit, ráadásul kisvállalkozások százait sodorja kritikus helyzetbe.
2023. október 1-től 17,6 százalékkal — a KSH júliusi inflációs adatával egyező mértékben — emelkedhet az útdíj a HU-GO rendszerben. Ez 3 év alatt 41,5 százalékos növekedést jelent, de az útdíjrendszer 2024. január 1-i átalakítása újabb jelentős díjemelést hozhat, így a magyar útdíj Európa éllovasai közé kerül.
A nemzetközi közúti árufuvarozásban és személyszállításban adható napidíj 60 euróról 85 euróra, míg a belföldi munkavégzés esetén 3.000 forintról 9.000 forintra emelkedik. Az MKFE és a NiT Hungary a magyar közúti személyszállító és árufuvarozó vállalkozások versenyképességének megőrzése érdekében hozott stratégiai fontosságú döntésként értékelik a kormány napidíjemelésről hozott intézkedését — jelentette be a két meghatározó szakmai érdekképviselet 2023. március 13-án.
2022. november 18-án az MKFE és a Nit Hungary közös sajtóközleményt adott ki, melyben a két szervezet rámutat arra: az új tankolási korlátozások folytán veszélybe kerülhet az ellátási láncok stabilitása. Mint ismert, a MOL ezen a napon 00:00 órától 100 literben limitálta az egy vásárlás alkalmával vételezhető üzemanyag mennyiségét a magasnyomású kútoszlopokon.
Leállnak a magyar személy- és áruszállító vállalkozások, mert nem jutnak üzemanyaghoz. A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete azonnali kormányzati beavatkozást sürget az ellátás normalizálása érdekében.