Tisztelt TIR Carnet felhasználó Fuvarozók! Az IRU-tól kapott információk alapján az alábbiakról tájékoztatjuk Önöket a lett adatszolgáltatási szabályokkal, illetve az ukrajnai kezességvállalás maximális összegével kapcsolatban.
Tisztelt TIR Carnet felhasználó Fuvarozók! Az IRU-tól kapott információk alapján az alábbiakról tájékoztatjuk Önöket a lett adatszolgáltatási szabályokkal, illetve az ukrajnai kezességvállalás maximális összegével kapcsolatban.
A német, francia, olasz és osztrák szabályozás mintájára további EU-s tagállamok vezethetnek be új, pótlólagos adminisztrációs követelményeket a személy- és áruszállítási tevékenységet végző külföldi vállalkozásokkal szemben.
Becsey Zsolt hazánk EU nagyköveténél és az Európai Bizottság közúti főigazgatójánál tiltakozott a 2017. január 1-étől hatályos osztrák szabályok miatt. A főtitkár az osztrák rendelkezések végrehajtásának azonnali felfüggesztését követelte, jelezve, hogy azok a jelenlegi formájukban végrehajthatatlanok, a túlzott adminisztratív terhek, és a kilátásba helyezett aránytalanul magas büntetések miatti fenyegetettség ellehetetleníti a magyar fuvarozók működését.
Wáberer György, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének elnöke, a személyszállítási társelnök jelölése alapján, az MKFE főtitkárának, valamint a Személyszállítási Tanács Elnökségének egyetértésével 2016. december 6-ával Molnár Zoltánt nevezte ki az Személyszállítási Tanács titkárának.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. új súlykorlátozást vezet be az Újirázi Sebes-Körös-hídon: 16 tonnás össztömeget meghaladó tehergépkocsikra vonatkozó súlykorlátozást léptet éltbe.
A kialakult időjárási körülmények miatt az ország több főútján is forgalomkorlátozásokra kell számítani 2017. január 13-tól.
Hírünket folyamatosan frissítjük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-től érkező információk alapján.
Tisztelt Tagjaink! Ausztria – hasonlóan más nyugat-európai országokhoz – 2017. 01. 01-től alkalmazza az EU kiküldetési irányelv szerint a kötelező minimálbér szabályokat, amelyet a határon átnyúló szolgáltatásokra, így a személy és- áruszállítási tevékenységre is érvényesít, mivel azokat kiküldetésnek tekinti. Ezzel párhuzamosan a 2015-ös kabotázsra vonatkozó kiküldetési előírásokat kiterjesztették a loco fuvarozásra. Az adminisztratív szabályokat tehát 2017. január 1-től a kabotázs, „spontán kabotázs” és a loco (ausztriai fel- illetve lerakóhely) fuvarfeladatokra kell alkalmazni, a tranzitot végző gépjárművek gépkocsivezetőire ezek továbbra sem vonatkoznak Ausztriában.
{image:images/cikkek/fotok/Galeria/osztrak_Autopalya.jpg}
A havazás és az erős szél miatt újabb útszakaszokon akadozik a forgalom Romániában és Bulgáriában. Egyes útszakaszokat teljesen lezártak a forgalom elől, máshol nincs zárás, de a folyamatos hóeltakarítás ellenére is számítani lehet várakozásra.
A 2017. január 1-én hatályba lépett osztrák minimálbérszabályokkal, és a kapcsolódó adminisztratív előírások teljesítésével kapcsolatban kért újabb tájékoztatást az MKFE az osztrák Pénzügyminisztérimtól. Az elmúlt napok tapasztalatai, és a tagjainktól érkező kérdések alapján ugyanis látszik, hogy az új előírások egy része nehezen, vagy egyáltalán nem értelmezhető a közúti áru- és személyszállító vállalkozások részére. Számos kérdésben nincs egyértelmű útmutatás az osztrák hatóságoktól arra, hogy jogkövető magatartás esetén mi lenne a külföldi vállalkozások feladata.
Szlovéniában 2017. január 1-től emelkedtek az úthasználati díjak.
Az IRU-tól kapott tájékoztatás szerint Bulgáriában és Romániában az alábbi korlátozásokra kell számítani a rossz időjárási körülmények miatt.
A hétvégi hóviharok megnehezítették a közúti forgalmat Délkelet-Európában. A kedvezőtlen időjárás továbbra is fennakadásokat okozhat egyes országokban. Az MKFE információi szerint útlezárások már nincsenek, de több szakaszon nehézkesen, rendőri felügyelet mellett halad a forgalom.
Az olasz kormány elfogadta azt a jogszabályt, amelyben Franciaországhoz, Németországhoz és Ausztriához hasonlóan az olasz minimálbér megfizetésére kötelezi azokat a nemzetközi vállalkozásokat, amelyek kabotázs fuvarozást végeznek Olaszország területén. A jogszabály hatálya jelenleg csak a kabotázs fuvarokra terjed ki, a tranzit és loco feladatokra nem.
A Fővárosi Kataszrófavédelemi Igazgatóság Közleményben hívja fel a figyelmet a hétvégén várható rendkívüli hideg és havazás kezelésére való félkészülés, a biztonságos üzemeltetés és a dolgozók felkészítésének fontosságára.