Tájékoztatjuk Tisztelt budapesti Tagjainkat, hogy a 2019. november 8-án megtartott budapesti képviselőválasztáson Pencz Zoltánt választották meg megyei képviselőnek a jelen lévő tagok.
Tájékoztatjuk Tisztelt budapesti Tagjainkat, hogy a 2019. november 8-án megtartott budapesti képviselőválasztáson Pencz Zoltánt választották meg megyei képviselőnek a jelen lévő tagok.
Kizárólag cégkapun keresztül intézhetik elektronikusan adóügyeiket a NAV-nál jövőre a vállalkozások. Az egyéni vállalkozóknál nem lesz változás, ők továbbra is az ügyfélkaput, új nevén a Központi Ügyfél-regisztrációs Nyilvántartáshoz kapcsolódó (KÜNY, köznyelven ügyfélkapus) tárhelyet használhatják.
A gazdálkodó szervezeteknek 2018. január 1-jétől kötelező a Cégkapu használata, azonban a NAV-nál egy év haladékot kaptak, vagyis ez év végéig a cégek képviselői még használhatják a KÜNY (köznyelven Ügyfélkapu) tárhelyet is. FONTOS! Az átmeneti időszak csak a NAV-val való kommunikációra vonatkozott, a felkészülés biztosítása érdekében. A jogi személyeknek 2018. január 1-jétől minden más hatósági ügyet már a Cégkapun keresztül kellett intézniük.
A Cégkapuról részletesen olvashatnak az AutóKözlekedés februári, illetve július-augusztusi számában, valamint ITT.
Az egyéni vállalkozók esetében az adóügyek intézésében nem lesz változás, számukra továbbra is az ügyfélkapu, új nevén a Központi Ügyfél-regisztrációs Nyilvántartáshoz kapcsolódó tárhely szolgál az elektronikus kommunikációra.
További részletek a NAV honlapján, valamint a Wolters Kluwer két cikkében, ITT és ITT.
MKFE Kommunikáció
„A megtett úttal arányos díjszedési rendszerben (HU-GO) az elmúlt három évben elmaradt kiigazítást a díjak 5,8 százalékos emelése pótolja 2019. január elsejétől” – áll az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közleményében. A tárca szerint a jelenleg hatályos szabályozás „ma már indokolatlanul részesíti előnyben a kedvezőtlenebb károsanyag-kibocsátású EURO III és EURO IV járműkategóriákat”, ezért a jövő évtől megszűnik ezeknek a járműveknek a kiemelt kezelése.
A 25/2013. (V. 31.) NFM rendelet módosítása értelmében 2019. január 1-től 5,8 százalékkal emelkednek a megtett úttal arányos útdíjak, valamint változik a környezetvédelmi kategóriák szerinti útdíjeltérítés rendszere is. Az ITM közleményes szerint az útdíjemelésre és az eltérítés rendszerének átalakítására azért van szükség, mert az elmúlt három évben nem történt meg a díjtételek inflációkövető rendezése, ezt pótolja a januártól esedékes 5,8 százalékos emelés.
Az ITM álláspontja szerint „a gépjárművek motorjainak környezetvédelmi jellemzői a technológiai fejlődéssel folyamatosan javulnak, így a hatályos szabályozás ma már indokolatlanul részesíti kedvezményben a korosabb, kedvezőtlenebb károsanyag-kibocsátású EURO III és EURO IV kategóriájú teherautókat”. A környezetvédelmi kategóriák jövő év eleji korrekciójával „megszűnik a tíz-tizennyolc éves járműveknek a kiemelt kezelése”, az újonnan kialakított eltérítési rendszer pedig „megfelel az általános nemzetközi gyakorlatnak”. Fontos változás – és egyben a díjtételek mértékét is befolyásolja az EURO V és VI kategóriákban -, hogy 2019-től a legkedvezőbb környezetvédelmi besorolású tehergépkocsiknál az eddigi 20 helyett 15 százalékos kedvezmény jár.
A 25/2013. (V. 31.) NFM rendelet a következőképp módosul 2019. január 1-vel:
(Zárójelben pirossal a jelenlegi díjak, kedvezmények.)
(2) A Vhr. szerint J2 díjkategóriába tartozó gépjárművek kilométerenkénti infrastruktúra általános forgalmi adót magában foglaló díja – ha e rendelet másként nem rendelkezik:
(3) A Vhr. szerint J3 díjkategóriába tartozó gépjárművek kilométerenkénti infrastruktúra általános forgalmi adót magában foglaló díja – ha e rendelet másként nem rendelkezik:
(4) A Vhr. szerint J4 díjkategóriába tartozó gépjárművek kilométerenkénti infrastruktúra általános forgalmi adót magában foglaló díja – ha e rendelet másként nem rendelkezik:
A 209/2013. (VI. 18.) Korm. rendelet az alábbiként módosul 2019. január 1-vel. Az eltérítés mértéke kizárólag egy esetben mérséklődött, a többi esetben változatlan maradt.
A gépjárművek környezetvédelmi kategória besorolása
A kategória: EURO V és jobb besorolású motorral felszerelt gépjárművek (legalább 6-os vagy 5-ös környezetvédelmi osztályú és jobb besorolású motorral felszerelt gépjárművek);
B kategória: EURO II, EURO III és EURO IV besorolású motorral felszerelt gépjárművek (4-es környezetvédelmi besorolású motorral felszerelt gépjárművek);
C kategória: EURO I és rosszabb besorolású motorral felszerelt gépjárművek (3-as vagy annál rosszabb környezetvédelmi osztályú motorral felszerelt gépjárművek).
EURO kibocsátási osztályok szerinti differenciáló tényezők az útdíj mértékének meghatározásához
|
J2-J3 kategória |
J4 kategória |
A kategória |
0,85 |
0,85 (0,8) |
B kategória |
1,0 |
1,0 |
C kategória |
1,15 |
1,2 |
A 2019-es útdíjemelés mértéke
(bruttó forintban illetve százalékban a 2018-as kilométer díjakhoz viszonyított növekedés mértéke 2019-ben)
|
J2 |
J3 |
J4 |
|||
|
Gyorsforgalmi |
Főút |
Gyorsforgalmi |
Főút |
Gyorsforgalmi |
Főút |
EURO 0 |
3,5 Ft/km 5,8% |
1,49 Ft/km 5,8% |
4,9 Ft/km 5,8% |
2,58 Ft/km 5,8% |
7,95 Ft/km 5,8% |
4,94 Ft/km 5,8% |
EURO I. |
3,5 Ft/km 5,8% |
1,49 Ft/km 5,8% |
4,9 Ft/km 5,8% |
2,58 Ft/km 5,8% |
7,95 Ft/km 5,8% |
4,94 Ft/km 5,8% |
EURO II. |
3,04 Ft/km 5,8% |
1,29 Ft/km 5,8% |
4,26 Ft/km 5,8% |
2,24 Ft/km 5,8% |
6,6 Ft/km 5,8% |
4,12 Ft/km 5,8% |
EURO III. |
10,9 Ft/km 24,5% |
4,63 Ft/km 24,5% |
15,29 Ft/km 24,5% |
8,03 Ft/km 24,5% |
29,36 Ft/km 32,5% |
18,32 Ft/km 32,5% |
EURO IV. |
10,9 Ft/km 24,5% |
4,63 Ft/km 24,5% |
15,29 Ft/km 24,5% |
8,03 Ft/km 24,5% |
29,36 Ft/km 32,5% |
18,32 Ft/km 32,5% |
EURO V. |
2,58 Ft/km 5,8% |
1,09 Ft/km 5,8% |
3,62 Ft/km 5,8% |
1,91 Ft/km 5,8% |
11,3 Ft/km 12,5% |
7,06 Ft/km 12,5% |
EURO VI. |
2,58 Ft/km 5,8% |
1,09 Ft/km 5,8% |
3,62 Ft/km 5,8% |
1,91 Ft/km 5,8% |
11,3 Ft/km 12,5% |
7,06 Ft/km 12,5% |
MKFE Kommunikáció
A sikeres, konszenzusos megegyezésnek köszönhetően a Liget Budapest Projekt megvalósításának ideje alatt is biztosított lesz Budapest leglátogatottabb térsége, a Hősök tere és a közvetlen közelében található látványosságok zökkenőmentes, turistabuszos elérhetősége.
Minden csatlakozó – köztük az MKFE is – aláírta, így 2018. november 9-én a Nemzeti Logisztikai Összefogás megküldte versenyképességi csomagját az Innovációs és Technológiai Minisztérium, a Külgazdasági és Külügyminisztérium, valamint a Pénzügyminisztérium tárcavezetői részére. Bíró Koppány Ajtony, a kezdeményezést koordináló MLSZKSZ főtitkára történelminek nevezte a logisztikai gyakorlat részeit képező szakmai szervezetek eddig példa nélküli összefogását.
Tájékoztatjuk Tisztelt Tagjainkat és Ügyfeleinket, hogy az Egyesület miskolci és győri ügyfélszolgálati irodái november 10-én (szombat) zárva tartanak, a nyíregyházi és a budapesti iroda 13:00 óráig lesz nyitva.
Tisztelt budapesti Tagjaink! A budapesti tagok kezdeményezése alapján az elnökség határozata alapján Szabó György elnök 2018. november 8-ra budapesti megyei képviselő választást hív össze a budapesti MKFE tagvállalkozások részére. Kérjük Tisztelt budapesti Tagjainkat, hogy vegyenek részt az Önöket képviselő megyei képviselő megválasztásában!
Tisztelt Zala és Vas megyei Kolléga! Grófné Molnár Ágota az MKFE Zala megyei, valamint Szalkai Tamás az MKFE Somogy megyei képviselője ezúton tisztelettel meghívja Önt az Egyesület szakmai konzultációval egybekötött megyei klubnapjára 2018. november 12-én, a sormási István Hotel és Étterembe. A találkozón részt vesz az MKFE elnöke és az elnökség tagjai is!
Finiséhez ért az M1-es autópálya Győr-Hegyeshalom felé vezető oldalán, a 28-as és a 40-es kilométerszelvények között zajló, július elején indult felújítás. Október 27-én és 28-án (szombat és vasárnap) a bicskei csomópont Győr felé vezető oldalán végeznek még aszfaltozást, ezért az országhatár felé vezető oldalon Bicske irányába nem lehet majd lehajtani. Szombaton ezen kívül az 51-es és 54-es kilométerszelvények között megkezdik a sávelhúzásos terelés bontását is.
Az M1-es autópályán zajló felújítási munkálatok végén a kivitelezők az előzetes tervek alapján a bicskei csomópont fel- és lehajtó ágain végeznek aszfaltozási munkákat 2018. október 27-én reggel 7.30-tól egészen 28-a délután 15 óráig. Ez idő alatt a csomópontban Budapest felől lehajtani Bicske irányába, illetve Bicskéről Győr felé felhajtani nem lehet, de az M1-es autópályán az országhatárig haladhatnak az autósok! A csomópont fel- és lehajtó ágainak korlátozását már a zsámbéki csomópont előtt jelezni fogják a szakemberek, azok a közlekedők, akik Bicskére szeretnének eljutni, az 1-es főút zsámbéki és a tatabánya-óvárosi csomópontja között kerülhetnek. Ezzel párhuzamosan az 1-es főút Fejér megyei érintett szakaszán a 7,5 tonnás súlykorlátozást a munkák idejére időszakosan felfüggesztik.
A felújítási munkák mellett az M1-es autópálya Győr felé vezető oldalán az 51-es és 54-es kilométerek közötti sávelhúzásos terelésének bontását is elkezdik szombat reggel a szakemberek, amennyiben azt a hétvégi időjárás is engedi. A bontás ideje alatt a jelzett szakaszon a forgalom egy sávon haladhat majd.
A teljes, 12 kilométeres szakaszt érintő beruházás az előzetes ütemterveknek megfelelően halad, így az előzetes terveknek megfelelően november közepére várható a teljes körű befejezése.
Tekintettel arra, hogy a felújítási munkák idején hosszabb menetidővel számolhatnak a közlekedők, ezért az autósoknak ajánlott még indulás előtt tájékozódniuk a korlátozáshoz, munkavégzéshez kapcsolódó aktuális forgalmi helyzetről a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Útinform szolgálatánál a +36-1-336-2400-s telefonszámon, illetve a www.utinform.hu weboldalon, de érdemes navigációs, közösségi autós alkalmazást is használniuk, hogy az optimális útvonalukat megtervezhessék.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. és a kivitelezők szakemberei a korlátozással járó munkák idejére a közlekedők türelmét és megértését kéri.
MKFE-kommunikáció