2023. november 30-i értesüléseink szerint jelentős torlódás alakult ki a szerb-magyar határon fekvő kelebiai határátkelő szerbiai oldalán. Csütörtök délutánra a várakozási idő meghaladta a 16 órát.
2023. november 30-i értesüléseink szerint jelentős torlódás alakult ki a szerb-magyar határon fekvő kelebiai határátkelő szerbiai oldalán. Csütörtök délutánra a várakozási idő meghaladta a 16 órát.
Szlovák fuvarozók demonstrációt hirdettek 2023. december 1-jén (pénteken) 15:00 órától határozatlan időre. Blokád alá kívánják venni az ukrán-szlovák határon fekvő Felsőnémetit. Tervük szerint a határon óránként csupán négy kamiont engednének át. Az eleve túlterhelt határátkelőnél jelentős torlódásra kell számítani. A bejelentés hatására Záhonynál megnövekedhet a forgalom.
Németország díjköteles útjain 2023. december 1-jétől már az új, drasztikusan megemelt útdíjtételeket számlázzák. Mint novemberben beszámoltunk róla, a Toll Collect német útdíjszolgáltató közzétette útdíjkalkulátorát, mely 1 perc alatt képes megmutatni egy-egy járműkategóriára vonatkoztatva a német utakra irányadó új, kilométerenkénti díjtételeket.
Mint a fuvarozók emlékezhetnek rá, bő két évvel ezelőtt, 2021 őszén az Európai Bíróság útdíjkorrekcióra szólította fel Németországot az úthasználók javára. A német állam erre díjkiigazítást hajtott végre, s egyúttal útdíjvisszatérítést helyezett kilátásba azon igénylőknek, akik a 2020. október 28-i uniós döntés és a 2021. szeptember 30. közötti egyéves időszakban Németországban díjköteles járművel közlekedtek. A visszaigénylési kérelmeket a német állam még 2023. december 31-ig fogadja! Akkori cikkünket visszaidézve felelevenítjük a tudnivalókat a magyar nyelvű tájékoztatókkal együtt.
Lobbi az Európai Parlamentben is az ukrán engedélyliberalizáció felülvizsgálatáért
Az MKFE nemzetközi kapcsolatfelvételei nyomán a lengyel, cseh, szlovák és litván társegyesületeinkkel közösen az Európai Bizottsághoz és közlekedési miniszterekhez intézett állásfoglalásunk 2023. november 17-i megszületése után az Európai Parlament közlekedési szakbizottságában dolgozó magyar képviselőkhöz is fordultunk, felhívva figyelmüket a helyzet súlyosságára. Nem sokkal megkeresésünket követően Deli Andor európai képviselő ún. írásbeli választ igénylő kérdést fogalmazott meg a Bizottsághoz.
Finnország úgy döntött, hogy 2023. november 30-án a maradék egyetlen közúti határátkelőjét is lezárja az orosz határon. Történt ez azután, hogy az ezt megelőző két hétben fokozatosan lezárta a finn-orosz határ előbbi nyolc átkelőjét. 2023. november 24-től már csak egyetlen átkelő maradt nyitva a két ország közötti kilenc átkelő közül: az északi Raja-Jooseppi (FIN) – APP Lotta [АПП Лотта] (RUS) pont, melyet november utolsó napján szintén bezárnak; előreláthatólag 2023. december 13-ig. A két ország között csupán légi, vasúti és tengeri összeköttetés marad.
A lengyelországi PKN Orlennel és a Grupa LOTOS-szal a megkötött sikeres akvizíció eredményeképpen a MOL-csoport hálózata több mint 410 töltőállomással bővült Lengyelországban. Az érintett kutak átvétele 2024 januárjától áprilisig tart.
2023. november 27-i osztrák híradások szerint az elmúlt hétvégén Ausztria-szerte erős havazás kezdődött. A 3,5 tonna össztömeg feletti gépjárművekkel közlekedőknek csaknem húsz mellékúton tették kötelezővé a hólánc használatát.
Értesüléseink szerint 2023. november 27-én (hétfőn) horvát gazdák traktoros tüntetés szervezésébe kezdtek több olyan úton, melyek a horvát-bosnyák határra vezetnek.
Az Osztrák Kereskedelmi Kamara 2023. november 23-án közzétette, s a hónap utolsó napján az osztrák útkezelő is megjelentette honlapján a nehéz-tehergépjárművekre és buszokra 2024. január 1-jétől irányadó kilométerenkénti útdíjtételeket. A díjemelkedés mértéke a négy- vagy többtengelyes, EURO 6-os emissziós járműkategóriában 7,5% körüli.