
Megérkeztek és átvehetők a 2024-es orosz és belorusz engedélyek!
Megérkeztek Magyarországra a 2024-re érvényes orosz és belorusz engedélyek, melyek már átvehetők a közlekedési hatóság Váci úti épületében — tájékoztatta egyesületünket a szaktárca.
Megérkeztek Magyarországra a 2024-re érvényes orosz és belorusz engedélyek, melyek már átvehetők a közlekedési hatóság Váci úti épületében — tájékoztatta egyesületünket a szaktárca.
Arról már a korábbi cikkeinkben hírt adtunk: a 3,5 tonna feletti autóbuszok 2024. február 1-vel átkerülnek a matricás rendszerből a megtett úttal arányos díjfizetésbe. A legfeljebb 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű, forgalmi engedély szerint M2 kategóriába tartozó autóbuszok jogosultak maradnak a D2 matrica vásárlására. Az eredetileg kihirdetett szabályok szerint a 3,5 tonna feletti autóbuszok útdíja megegyezik majd a kéttengelyes tehergépjárművek díjaival. Az MKFE és NiT Hungary ugyanakkor kezdeményezte annak vizsgálatát, hogy a J2 tengelykategórián belül (2 tengelyes járművek) a forgalmi engedély szerinti M2 és M3 autóbuszok esetében alacsonyabb díjat vezessenek be. Az ÉKM és a NÚSZ jelenleg is vizsgálja ennek lehetőségét, a következő napokban újabb egyeztetések várhatók a kérdésben, az érdemi eredményekről értesíteni fogjuk tagvállalkozásainkat
A hazai használatarányos útdíjrendszer 2024. január 1-jei egyik fontos változása, hogy az öt vagy többtengelyes nehéz-tehergépjárműveknek immár J5-ös kategóriát kell alkalmazniuk a tengelyszám beállításánál. Fontos, hogy a fuvarozók és gépjárművezetőik ne a régi gyakorlat szerint közlekedjenek, és a helyes tengelyszámot ne felejtsék el beállítani, hiszen a tévesztés útdíjbírságot eredményez – hívta fel figyelmünket a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt.
A 2024. január 8-tól kezdődő héten kormányellenes tiltakozó megmozdulásokat szerveznek több német nagyvárosban, emiatt forgalmi fennakadásokra kell készülni.
A MOL 2024. január 5-én (pénteken) 00:00 órától literenként bruttó 10 forinttal csökkentette a gázolaj nagykereskedelmi árát Magyarországon. A benzin ára most nem változott.
Fontos tudnivaló a TIR-felhasználó szállító-fuvarozó vállalkozásoknak, hogy 2024. január 1-jétől változott a TIR belépési garanciát kiváltó biztosítások éves díja.
2024. január 4-i értesüléseink szerint Németországban mindkét irányban lezárták az A42-es út Bottrop-Süd (Bottrop dél) és Essen-Nord (Essen-észak) közötti szakaszát, mert a rajta átvezető híd szerkezete károsodást szenvedett.
2024. január 6-án (szombaton) Vízkereszt napja lesz, mely több külföldi államban is ünnep. Az áruforgalomban dolgozóknak kilenc olyan országra kell figyelniük, ahol 7,5 t össztömeg felett kamionstop lesz ezen a napon.
…elvégezzük Önnek a nehezét!
Tudta-e, hogy a kereskedelmi gázolaj jövedéki adóforintjai 5 évre visszamenőleg visszaigényelhetők? Ez azt jelenti, hogy a kérelem azokra az időszakokra is benyújtható, amikor literenként 13 forint 50 fillér volt a visszajáró összeg! Ha szeretné plusz bevételhez juttatni vállalkozását, keresse az MKFE Szolgáltató Kft-t.! Nem szükséges többé számlánként kézzel begépelnie a tankolásokat! A munkát a régebbről jól ismert ESZAF-szoftver elvégzi!
A hazai használatarányos útdíjrendszer 2024. január 1-jei változásainak egyik eleme, hogy a korábbi előre fizetéses (EF) folyószámlaszámok megváltoztak. A korábbi előrefizetéses folyószámlák egyenlegei, továbbá a jármű-OBU párosok új folyószámlákra kerültek, kerülnek át.
Ignácz József Péter tagi találkozóra invitálja Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye tagjait Nyíregyházán 2024. január 5-én 15:00 órakor. A találkozó célja az aktuális szakmapolitikai kérdések megvitatása.
A Magyar Közlöny 2023. december 29-én kihirdetett 194. számában megjelent a Kormány 686/2023. (XII. 29.) Korm. rendelete a közúti árutovábbítási szerződésekről szóló 120/2016. (VI. 7.) Korm. rendelet módosításáról. Ennek értelmében beveztésre kerül a minimális szolgáltatási alapdíj, a rakodási és raklap válogatási díj, valamint az állásidő, továbbá a rendelet szabályozza az egy adott fuvarfeladatba bevonható fuvarozó alvállalkozók számát.
A MOL 2024. január 1-én (hétfőn) 00:00 órától literenként bruttó 26 forinttal emelte a gázolaj flotta listaárát, a fuvarozói listaár pedig bruttó 37 forinttal emelkedett. Az ok az üzemanyagok jövedéki adó mértékének emelkedése. Ahogyan arról a MOL korábban tájékoztatást adott, az összesen bruttó 41 forintos jövedékiadó-emelést két részletben érvényesíti: az első emelésre most, a másodikra január közepén, várhatóan 15-én kerül sor. Felhívjuk Tisztelt Tagjaink figyelmét, hogy az MKFE kezdeményezésére» a korábban előrejelzett csökkentés helyett januártól literenként 10 forintra emelkedett a kereskedelmi gázolaj után visszaigényelhető jövedéki adó mértéke. Ha Ön is élni kíván a jövedékiadó-visszaigénylés lehetőségével», kérjük, keresse az MKFE Szolgáltató Kft. munkatársait», készséggel állunk a rendelkezésére!
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) tájékoztatása szerint ma 10:00 órára befejeződött a HU-GO e-útdíj és e-matrica értékesítési rendszer fejlesztése.
A Magyar Közlöny 2023. december 14-i 180. számában megjelent az állam működésének további egyszerűsítésével összefüggő egyes kormányrendelet módosításáról szóló 561/2023. Korm. rendelet. A közúti áru- és személyszállítást érintően is vannak benne módosítások, amelyek összefoglalását az alábbiakban olvashatják el. A változások zöme már 2024. január 1-jén életbe fog lépni. Frissítés: 2023. december 18-án és 22-én kihirdetett közlönyben újabb módosítások jelentek meg, amelyekkel kibővítettük a lenti információkat.
2023. december 29-én (pénteken) 00:00 órától literenként bruttó 6 forinttal emelkedik a gázolaj nagykereskedelmi ára Magyarországon. A benzin bruttó 8 forinttal lesz drágább a hazai töltőállomások — tudtuk meg piaci forrásból».
Az MKFE december 21-én online megbeszélést folytatott az ASMAP UA vezetőivel a magyar-ukrán fuvarozás és az EU-UA megállapodás aktuális problémáiról, valamint az ukrajnai határokon kialakult helyzetről és annak lehetséges megoldásairól. A csaknem másfél órás megbeszélés során az MKFE leszögezte: a magyar vállalkozások drasztikus piacvesztésének hátterében álláspontunk szerint a részben engedélymentessé tett szállítások és az egyre gyakoribb jogosulatlan fuvarozások állnak. Az ukrán fél az egyeztetés során többszöri kifejtette, hogy nem támogatják az engedélykontingensek visszaállítását, amiből az következik, hogy Ukrajna várhatóan nem kezdeményezi ezt az EU-Ukrajna vegyesbizottsági ülésen sem. Hozzátették: információik szerint sok uniós tagország sem támogatja az engedélykontingensek visszaállítását, ugyanakkor keresik azokat a megoldásokat, amely révén a magyar fuvarozók ismét hozzáférhetnek az ukrán fuvarmegbízásokhoz. Ebben a kérdésben konkrét javaslattal is éltek: a két ország egyezzen meg abban, hogy csak EURO V-ös, vagy annál jobb környezetvédelmi besorolású járművel lehessen fuvarfeladatokat végezni, valamint megtiltatnák az ukrán fuvarozóknak a kabotázs és unión belüli szállításokat. Az MKFE leszögezte, csak olyan megoldást tudunk támogatni, amelyek biztosítják a fuvarpiaci szereplők ellenőrizhetőségét, erre pedig az engedélyhasználat visszaállítása adhat lehetőséget.
Négy, a Széchenyi Kártya Program MAX Plusz kibővítéséről hozott intézkedést» jelentett be december 22-én a Gazdaságfejlesztési Minisztérium. Ezek közól az egyik célzottan a fuvarozó vállalkozásokat támogatja: a Széchenyi Kártya Folyószámlahitel és Likviditási hitel esetében a maximálisan felvehető hitelösszeg nagysága 2024. január 1-től megemelkedik, az árbevétel eddigi 25%-áról 35%-ára.
Belgium északi és déli felén, azaz Flandriában és Vallóniában 2024. január 1-jétől változnak az útdíjak.