Az MKFE levélben kért tájékoztatást a NÚSZ Zrt. vezérigazgatójától, hogy a fuvarozók miként tudják utólagosan fizetni az útdíjukat 2024. január 1-től. A jelenleg utólagos fizetési rendszerben lévő ügyfeleknek ugyanis a NÚSZ Zrt. felmondta december 31-vel a meglévő szerződésüket. Levelünk elküldését követően a NÚSZ Zrt. tegnap este a weboldalán közzétette», hogy a KUPON Portfólió Kft. az első szerződött fizetési közreműködőjük, amely 2024. január 1-én kezdi meg tényleges működését.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
Lengyelországban 2024. január 1-jétől változnak az útdíjak. Az emelés mértéke 15-16% az előző évhez képest. A 2024-től alkalmazandó díjtáblázatok itt tekinthetők át.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
Mint előre jeleztük, a MOL 2023. december 22-én (pénteken) 00:00 órától literenként bruttó 4 forinttal emelte a gázolaj nagykereskedelmi árát Magyarországon. A benzin ára a prognózishoz képest kedvezőbben alakul, mert ennek ára karácsony előtt nem nő. A jövedéki adómérték 2024. január 1-jei, bruttó 41 forintos emelése, valamint a közfeladatot ellátó szervek év végi üzemanyag-vételezése hirtelen vásárlási hullámot idézhet elő a hazai kutakon, ezért a MOL arra kéri az üzemanyag-felhasználókat, hogy tankolásaikat ne az év utolsó napjaira időzítsék, hogy a vásárlások időben egyenletesen oszoljanak el.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
Értesítjük kedves Tagjainkat és Ügyfeleinket, hogy az MKFE-nél az év utolsó munkanapja 2023. december 22. (péntek). Karácsony és újév között (december 27-28-29-én) ügyfélszolgálati szünet lesz. Alkuszos kollégáink azonban a két ünnep között otthoni ügyeletet tartanak halaszthatatlan biztosítási ügyekben.
Bővebben
A jövedéki adómérték 2024. január 1-jei, bruttó 41 forintos emelése, valamint a közfeladatot ellátó szervek év végi üzemanyag-vételezése hirtelen vásárlási hullámot idézhet elő a hazai kutakon, ezért a MOL arra kéri az üzemanyag-felhasználókat, hogy tankolásaikat ne az év utolsó napjaira időzítsék, hogy a vásárlások időben egyenletesen oszoljanak el.
Bővebben
Az Európai Unió élőállat-szállítással és állatjóléttel kapcsolatos jogszabálymódosítást készít elő a tagállamok mezőgazdasági minisztériumainak bevonásával. A javaslatcsomag Magyarországon 2023 decemberének első napjaiban került az Agrárminisztérium asztalára. A tárca az MKFE-n keresztül lehetőséget biztosít az érintett állatszállító és -fuvarozó vállalkozásoknak, hogy betekinthessenek a készülő jogszabálytervezetbe, és szakmai véleményüket kifejthessék róla.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
Az MKFE és a NiT Hungary közös levélben fordult a gazdaságfejlesztési miniszterhez, hogy a jövő évi, 2024-es drasztikus útdíjemelés komoly nehézséget jelent a hazai vállalkozásoknak, mivel a megbízói oldalon várhatóan lassabban fut majd át az emelt tarifák elfogadtatása. Ez súlyosan érinti majd a mikro- és kisvállalkozásokat, amelyek kevesebb likvid tartalékkal rendelkeznek.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
Egyelőre csak informálisan kaptunk tájékoztatást az EU–Ukrajna vegyesbizottsági ülésről, viszont a lengyel és ukrán minisztérium hivatalos közleményben adott hírt a tanácskozásról. Az MKFE írásban kérte az ÉKM miniszterhelyettesétől a tárca hivatalos reagálását az eredménytelenül zárult december 18-i ülésre, és hogy milyen nemzetközi lépéseket tervez tenni a lengyel és szlovák kormányzatokkal együtt az engedélyhelyzet visszaállítása érdekében.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
Fontos tudnivaló a bilaterális engedélyeket használó fuvarozóknak, hogy — a bírságok elkerülése érdekében — célszerű felhasználás előtt ellenőrizni a bilaterális engedélyek érvényességi idejét, ugyanis néhány ország engedélye év végén, 2023. december 31-én lejár.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
Az EU megszünteti a közúti közlekedés állami támogatásaival kapcsolatos diszkriminációt, ezzel is segíti a dekarbonizációs átállást. Az Európai Bizottság felülvizsgálta a kis összegű (de minimis) támogatásokra vonatkozó szabályokat, és 2024. január 1-jétől lebontja azokat a korlátokat, melyek eddig a közúti árufuvarozók „de minimis” támogatás szerinti, pályázati járműbeszerzését akadályozták. Hosszú idő után megnyílik tehát a lehetősége annak, hogy az állami „de minimis” pályázati pénzeket fuvareszköz beszerzésére is fordítani lehessen.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...