Megkezdődött azoknak az útdíjbírsággal kapcsolatos pereknek a tárgyalása, amelyeket az ügyekben eljáró bíróságok korábban felfüggesztettek a Szegedi Közigazgatási Bíróság által az Európai Bíróságnál kezdeményezett előzetes döntéshozatali eljárás miatt. Az EB a szegedi ügyek kapcsán március 22-én az ítéletében megállapította, hogy ellentétes az arányosság követelményével az olyan szankciórendszer, amely az úthasználati díj előzetes kifizetésének kötelezettségére vonatkozó szabályok bármilyen megsértése esetén átalányösszegű bírság kiszabását írja elő. Az Európai Bíróság tehát hiányolja a magyar szabályozásból az egyes cselekmények súlya szerinti differenciálás lehetőségét.
Az Európai Unió fuvarozási piacán tapasztalható intézkedések ellen, a tagállami szintű, az áruk- és szolgáltatások szabad áramlását korlátozó szabályok visszaszorítása érdekében minden lehetséges eszközt fel kell használni ahhoz, hogy felhívjuk az Európai Unió és az Európai Bizottság figyelmét a fuvarozókat sújtó, és az EU alapelveivel szembemenő gyakorlatok terjedésére. Ennek érdekében az MKFE számos alkalommal lépett és lép fel, s tagjainkat is arra biztatjuk, hogy adjanak hangot aggályaiknak az EU megfelelő fórumain. Az alábbiakban a véleménynyilvánítás lehetőségeiről tájékozódhat.
Az európai uniós ügyekért felelős államtitkárhoz fordult Somogyi Gábor a 45 órás heti rendes pihenőidők kabinban való töltésének tervezett német, és más EU-s országokban történő tilalma miatt. Az MKFE főtitkára a magyar kormány közbeavatkozását kéri, hogy a fuvarozókat ellehetetlenítő újabb lépés ellen határozottan lépjen fel Magyarország az Európai Bizottságnál, illetve az érintett országok illetékes hatóságainál.
Halálos közlekedési baleset okozása miatt – amelyért nem a sofőr volt a felelős – hat hónapot kellett börtönben töltenie Oroszországban egy magyar kamionsofőrnek. Azután szabadulhatott, hogy a balesetben elhunyt férfi családjának 3 millió forintnak megfelelő összegű sérelemdíjat fizettek ki, amelyet a sofőr családja gyűjtött össze.
A Belügyminisztériummal folytatott megbeszélés után a tárca hivatalos válaszban jelezte az MKFE felé, hogy az automaták kihelyezésére tett javaslatunkat megvizsgálták, és annak megvalósulása tekintetében a közlekedésért felelős Nemzeti Fejlesztési Minisztérium álláspontját tartják irányadónak.
Somogyi Gábor főtitkár és Erdei Péter főtitkárhelyettes folytatta a már korábban megkezdett tárgyalásokat a NÚSZ Zrt.-ben a hazai útdíjrendszer bírságolási eljárásainak felülvizsgálata ügyében.
Tisztelt Tagjaink! A fuvarozó vállalkozásainktól kapott jelzések alapján tájékoztatjuk Önöket, hogy a hatóságok fokozottan ellenőrzik a gépjárművek sebességét Európában. A fix telepítésű és mobil traffipax berendezések felvételei alapján a bírságokat akár fél éves csúszással is megküldik a szabálysértőknek!
A Budapest Airport Zrt. tájékoztatása szerint 2017. május 02-tól várhatóan 2017. május 17-ig kivitelezési munkálatok zajlanak a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér Premium Parkoló indulási szintjén. A munkák ideje alatt az indulási szinten forgalomkorlátozásokra kell számítani.
Egyesületünk levélben jelezte a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatósága felé, hogy a Jászai Mari tér dél felé vezető oldalánál, az ott kijelölt ideiglenes autóbusz megállóhelyeket a személyautók rendszeresen és szabálytalanul elfoglalják. Az igazgatóságtól kapott válasz szerint a felügyelet munkatársai állandó felügyeletet nem tudnak biztosítani, de a 24 órás ügyeletre érkező jelzés esetén azonnali intézkedéssel reagálnak.
Többek között az MKFE elmúlt hónapokban tett erőfeszítéseinek és folyamatos nyomásgyakorlásának, a néhány napja a V4 társegyesületekkel aláírt deklarációnknak, továbbá a Monitoring Bizottság számára összeállított anyagainknak is köszönhetően, az Európai Bizottság április 27-én hivatalosan is megindította a kötelezettségszegési eljárást Ausztria ellen a minimálbér és szociális dömping törvény miatt.
Romániában 2017. május 31-én az alábbi közlekedési korlátozások lesznek érvényben.