A magyar- osztrák határtól néhány kilométerre, Rudersdorfban történt az alábbi eset, amelyre egy tagvállalkozásunk hívta fel az egyesület figyelmét. Az ügyben az MKFE is lépéseket tesz, ennek eredményéről tájékoztatjuk tagjainkat.
A magyar- osztrák határtól néhány kilométerre, Rudersdorfban történt az alábbi eset, amelyre egy tagvállalkozásunk hívta fel az egyesület figyelmét. Az ügyben az MKFE is lépéseket tesz, ennek eredményéről tájékoztatjuk tagjainkat.
2015. december 15-én hatályba lépett az oroszországi útdíjfizetést szabályozó törvény módosítása.
Tisztelt Tagjaink! Kérjük, hogy amennyiben saját vállalkozásukkal kapcsolatban be tudnak számolni olyan esetről, amelyről úgy vélik, hogy jogtalan sérelem érte a vállalkozásukat a Belarusz hatóságok részéről a fuvarozással kapcsolatos ellenőrzéseik során, akkor ezeket a tapasztalataikat sürgősen osszák meg Tóth Istvánnal, az MKFE keletre fuvarozókat képviselő információs referensével.
Bár a törvénymódosítás február 24. óta hatályos, több pontja tartalmaz a fuvarozók számára kevésbé ismert előírásokat, főleg ami a nemzetközi közúti fuvarozás állami ellenőrzéséről és az ezek megsértése esetén történő felelősségre vonásról szól.
Tisztelt Tagjaink!
2015. december 9-től új munkatársunk, Tóth István információs referensi és társegyesületi kapcsolattartási feladatokat lát el az MKFE-nél az orosz nyelvterületek társegyesületei, valamint egyéb keleti partnerszervek felé.
Kedves Tagjaink postaládájába már bizonyára kézbesítették az AutóKözlekedés című folyóiratunk decemberi (2015/12.) számát, melyben már megtalálható a következő hónapra, azaz 2016 januárjára vonatkozó (külföldi) hétvégi és ünnepnapi korlátozási táblázatunk.
A Belarusz Köztársaság Minisztertanácsának 2015. május 11-i, 401 sz. rendelete (Hatályos 2015. június 14-től) módosítja és kiegészíti a 2013. április 30-i, 340 sz. minisztertanácsi rendeletet, valamint annak végrehajtási rendeletét (A Belarusz Köztársaság útdíjfizetésre kijelölt közútjain közlekedő járművek útdíjfizetésének rendje).
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete az elmúlt időszakban tagi igényeknek megfelelően határozottan lépett fel a több viszonylat tekintetében is kiegyenlítetlen, nem egyensúlyban lévő engedélykontingensek feloldása érdekében. Figyelembe kell venni, hogy esetenként jelentős aránytalanságokat kell/kellett lefaragni rövid idő alatt, ami érthető módon ellenállást vált ki az ellenérdekelt felekből.
![]() |
![]() |
Az MKFE több tagjától érkezett jelzés, hogy a belorusz, majd pár nappal később az ukrán hatóságok is megállítják a magyar járműveket, és a gépkocsivezetőktől Nemzetközi Időszakos Vizsgálati Bizonyítványt kérnek a pótkocsira is. Ezt a dokumentumot azonban jellemzően csak a vontató járművekre kérték és adták ki a műszaki vizsga, illetve a forgalomba helyezés során. Ezt vélhetően a belorusz, illetve az ukrán fél is tudja.