Ma Ármin, Pálma napja van.

Hírek

Információk a lengyel-ukrán határátkelőkről

Továbbra is folytatódik a lengyel fuvarozók és gazdák több hete tartó demonstrációja Lengyelországban. A főbb közúti teherforgalmi átkelőkön így a forgalom változatlanul korlátozott. A legutóbbi bejelentés szerint viszont egyes átkelőket megnyitottak a 7,5 tonna feletti üres járművek előtt is. Frissülő tartalom (2023. december 12.).

Az okos tachográf 2. verziójával (Gen2v2) való utólagos felszerelés EU-s felmérés nemzetközi fuvarozók számára

Ahogyan arról korábban beszámoltunk», 2023. augusztus 21. után az unióban elsőként forgalomba helyezett nehéz-haszongépjárműveket már második verziójú okos tachográffal (ST2 vagy Gen2v2) kell felszerelni. A készülék elérhetőségi problémái miatt azonban az IRU — Európában egységes — türelmi idő bevezetését szorgalmazza» az Európai Bizottságnál. Erre tett javaslatot több alkalommal» az MKFE is a magyar hatóságoknál, sajnos eredménytelenül. Az ellátási probléma nemcsak az újonnan forgalomba helyezni kívánt haszongépjárműveket érinti, hanem azokat is, amelyeknél az első verziójú okos tachográf (ST1 vagy Gen2v1) meghibásodása miatt szükséges a csere, ugyanis az uniós szabályok alapján ilyenkor a műhelyeknek a legújabb típust kell már beszerelniük. Az Európai Unió most felmérést is végez a problémáról, kérjük töltse ki Ön is az alábbi linken található angol nyelvű kérdőívet (magyar nyelvű segédletet a cikkben talál). Köszönjük!

Havazás: az ország keleti felét is friss hó boríthatja be

Szerda hajnaltól havazás kezdődött az ország dunántúli területein. Változó intenzitással, de gyakorlatilag folyamatosan esik a hó az ország nyugati részében. A legújabb meteorológiai előrejelzések alapján a havazás ezeken a területeken kitarthat a csütörtök reggeli órákig, sőt, átterjedhet az ország többi vármegyéjére is. A Magyar Közút mind a 80 mérnökségén keresztül továbbra is ütemezetten, folyamatosan fogja végezni a hóeltakarítási és síkosságmentesítési munkákat, egyúttal arra kéri a közlekedőket, hogy az időjárásnak megfelelően, óvatosan és körültekintően vezessenek, utazás előtt pedig tájékozódjanak a www.utinform.hu oldalon. A szakemberek most is felhívják a 7,5 tonnánál nehezebb gépjárművekkel közlekedők figyelmét, hogy közlekedésbiztonsági okok miatt időszakosan korlátozhatják a mozgásukat, ha azt az időjárási körülmények indokolják!

A Secret Control GPS Kft. közleménye

Tisztelt Ügyfeleink! Mindenekelőtt szeretnénk kifejezni hálánkat és köszönetünket a türelemért és támogatásért, amelyet az elmúlt időszakban kaptunk. Az Önök együttműködése és megértése kiemelkedő fontosságú számunkra, melyből rengeteg energiát kaptunk, köszönjük. Az elmúlt napokban bekövetkezett technikai kimaradásért elnézést kérünk. Elszántan dolgozunk azon, hogy mielőbb helyreállítsuk szolgáltatásainkat a megszokott kiváló színvonalon.

Hivatalosak a 2024. január 1-jétől érvényes útdíjak, útdíjkalkulátorral!

Hivatalosak a 2024. január 1-jétől érvényes útdíjak, útdíjkalkulátorral!

December 5-én éjszaka megjelent a Magyar Közlöny 173. számában» az útdíj mértékéről és az útdíjköteles utakról szóló 25/2013. (V. 31.) NFM rendelet és a használati díj megfizetése ellenében használható autópályákról, autóutakról, főutakról és azok díjáról szóló 45/2020. (XI. 28.) ITM rendelet módosításáról rendelkező 22/2023. (XII. 5.) ÉKM rendelet. A jogszabály kihirdetését követően a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. a weboldalán hivatalosan is közzétette a 2024-es tarifákat, továbbá elérhetővé vált a szolgáltató weboldalán a 2024-es díjakkal számoló útdíjkalkulátor is.

Az ukrán kérdésről tanácskoztak az EU közlekedési miniszterei

Az ukrán kérdésről tanácskoztak az EU közlekedési miniszterei

A november elején összeállt» – alapvetően – V4-es összefogásnak köszönhetően az EU közlekedési Tanácsának napirendjére került a közúti árufuvarozásról szóló EU–Ukrajna megállapodás működésének a szállítási ágazatra gyakorolt hatása. A napirendi pont keretében a lengyel, magyar, szlovák képviselők adtak tájékoztatást arról, hogy a megállapodás milyen fuvarpiaci hatásokat eredményezett. Magyarországot Csepreghy Nándor képviselte. Az ÉKM miniszterhelyettese – az MKFE álláspontját képviselve – felhívta a figyelmet arra, hogy az Unió ne hosszabbítsa meg az ukránokkal kötött kétoldalú megállapodást: az ukránokkal szemben újra lépjen életbe az engedélykötelezettség! A lengyel, magyar és szlovák felszólalók egyértelműen kiálltak az engedélyrendszer visszaállítása mellett.

Autóbuszok útdíja 2024-től – a díjtételek jármű-kategória szerinti csökkentését javasoljuk!

Az e-útdíjrendszer struktúrájának teljes átalakítása, a 2024 január 1-jétől várható jelentős hazai útdíjemelés és az autóbuszoknak a megtett úttal arányos díjfizetési rendszerbe terelése tekintetében folytatjuk az érdekérvényesítést társegyesületünkkel a NiT Hungaryval együttműködve. Az érintett minisztériumok részére küldött javaslatunk a változásokkal leginkább érintett autóbuszos vállalkozói kör terheinek csökkentését célozza. Frissítve: 2024. január 8.

Záhony: kezdeményeztük a magyar kamionok soron kívüli kezelését

Záhony: kezdeményeztük a magyar kamionok soron kívüli kezelését

Az MKFE a Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei rendőrfőkapitányságtól kért tájékoztatást, annak érdekében, hogy a fuvarozókat friss információkkal tudjuk ellátni a záhonyi teherforgalmat érintő változásokról. Kérdésünkre a rendőrség megerősítette, hogy az Ukrajna irányába tartó tehergépjárművek a 4. számú főútvonalat Kisvárda településig tudják igénybe venni, ahol a 4145. számú útra kerülnek átterelésre, ahonnan Tiszabezdéd településen keresztül térhetnek vissza a 4. számú főútvonalra. A Záhonynál Magyarországra belépő tehergépjárműveknek továbbra is használhatják a 4. számú főutat. (Frissítve: 2023. 12. 11.)

Secret Control GPS Kft.: külső támadás érte a szolgáltató szervereit

Súlyos informatikai támadás érte a hétvégén a Secret Control GPS Kft. szervereit, ezért elérhetetlenek a szolgáltatásaik, ideértve az útdíjbevallást és a flottakövetést is. A hiba elhárításán nagy erőkkel dolgoznak, a vállalat közleménye szerint a rendszer helyreállítása hétfőn megtörténhet. Frissítés 2023.12. 05.

Eurovignette: változatlan díjak 2024-ben is

Eurovignette: változatlan díjak 2024-ben is

Meghirdetették a 2024-re esedékes Eurovignette-díjakat, melyek az előző éves szinthez képest változatlanok maradnak. Az Eurovignette-rendszer Dánia, Luxemburg, Hollandia és Svédország útdíjainak kiegyenlítésére szolgál 12 tonna megengedett legnagyobb össztömeg felett. Részletek az alábbi táblázatban.

Háromszorosára emelkedik a visszaigényelhető jövedéki adó

Háromszorosára emelkedik a visszaigényelhető jövedéki adó

Törvénybe foglalták a magasabb visszaigénylési szintet!

Egyesületünk hónapok óta tartó intenzív érdekérvényesítési erőfeszítéseit méltányolva a kormány a kereskedelmi gázolajként tankolható üzemanyag esetében a korábbi 3,5 forintról 2024. január 1-jétől 10 forintra emeli a literenként visszaigényelhető jövedéki adó mértékét.

Decemberi közlekedési korlátozások Magyarországon — 2023

...november 4-től elkezdődött a kevésbé szennyezők téli mentessége

A sokéves gyakorlat szerint november 4-től idén is kezdetét vette a magyar utakon a nemzetközi forgalomban közlekedő, kevésbé szennyező járművek téli mentessége. Ez azt jelenti, hogy egészen március 1-jéig nem vonatkozik a hétvégi és ünnepnapi kamionstop azokra magyar vagy külföldi, üres vagy rakott EURO 3-4-5-6-os tehergépjárművekre, melyek a magyar államhatár átlépésével közlekednek a hazai közúthálózaton. A szennyezőbbekre és/vagy belföldön közlekedőkre azonban egész télen szombatonként (és ünnepnapot megelőző napon) 22:00 órától vasárnaponként (ünnep napján) 22:00 óráig vonatkozik a kamionstop.

Kamionos útlezárásra készülnek Felsőnémetinél

Szlovák fuvarozók demonstrációt hirdettek 2023. december 1-jén (pénteken) 15:00 órától határozatlan időre. Blokád alá kívánják venni az ukrán-szlovák határon fekvő Felsőnémetit. Tervük szerint a határon óránként csupán négy kamiont engednének át. Az eleve túlterhelt határátkelőnél jelentős torlódásra kell számítani. A bejelentés hatására Záhonynál megnövekedhet a forgalom.

Német útdíjváltozás — 2023. december 1.

Németország díjköteles útjain 2023. december 1-jétől már az új, drasztikusan megemelt útdíjtételeket számlázzák. Mint novemberben beszámoltunk róla, a Toll Collect német útdíjszolgáltató közzétette útdíjkalkulátorát, mely 1 perc alatt képes megmutatni egy-egy járműkategóriára vonatkoztatva a német utakra irányadó új, kilométerenkénti díjtételeket.

2023 végéig adható be a 2020-21-es német útdíj-visszaigénylés

2023 végéig adható be a 2020-21-es német útdíj-visszaigénylés

 Mint a fuvarozók emlékezhetnek rá, bő két évvel ezelőtt, 2021 őszén az Európai Bíróság útdíjkorrekcióra szólította fel Németországot az úthasználók javára. A német állam erre díjkiigazítást hajtott végre, s egyúttal útdíjvisszatérítést helyezett kilátásba azon igénylőknek, akik a 2020. október 28-i uniós döntés és a 2021. szeptember 30. közötti egyéves időszakban Németországban díjköteles járművel közlekedtek. A visszaigénylési kérelmeket a német állam még 2023. december 31-ig fogadja! Akkori cikkünket visszaidézve felelevenítjük a tudnivalókat a magyar nyelvű tájékoztatókkal együtt.

Változások a hazai útdíjrendszerben — áttekintés és érdekképviseleti álláspont

Változások a hazai útdíjrendszerben — áttekintés és érdekképviseleti álláspont

Az az autópályák, autóutak és főutak használatáért fizetendő megtett úttal arányos díjról szóló törvény végrehajtásáról szóló 209/2013. Korm. rendelet» értelmében a júliusi inflációval egyező mértékben, 17,6%-al emelkedett az útdíj 2023. október 1-jétől». Noha az MKFE – tekintettel a januártól várható újabb emelésre – az inflációkövető díjemelés hatályon kívül helyezését kérte a közlekedésért felelős minisztertől», a NÚSZ a díjtáblázatot augusztus közepén közzétette. Az MKFE a miniszternek címzett levelében arra is rámutatott, hogy a 2022. október 15-én végrehajtott 15,6%-os díjmódosítást követő idei újabb kétszámjegyű emelés példa nélküli az Európai Unióban, ráadásul a 2024. januártól esedékes külsőköltség-díj bevezetésével ismét jelentős, 30-80 %-os díjnövekedés várható. Az MKFE leszögezte, hogy az útdíjbevételeket – amelyekből a 2023-as 330 milliárd után 2024-ben további 150 milliárd, azaz összesen 450 milliárd forint bevételt vár a költségvetés – elsősorban a hazai infrastruktúra fejlesztésére kellene fordítani, miközben az alágazat számára kiemelten fontos közúti infrastrukturális beruházások jelentős része leállt, ezért az Egyesület ismét a leállított beruházások (pl. tokaji elkerülő út, M1-es autópálya-bővítés) újraindítását kéri. A legfrissebb tartalom olvasásához görgessen az oldal aljára!  ⇓   (Frissítve 2023. november 29.)

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.