Az Országos Meteorológiai Szolgálat előrejelzései alapján mától kezdődően az ország nagy részén havas eső, havazás várható, és jelentősen csökken a hőmérséklet is. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. jelezte, hogy a havazással várhatóan érintett területeken valamennyi hóeltakarító eszközét készültségbe helyezte, ennek ellenére kérjük tagjainkat, hogy a hétvégén fokozott óvatossággal, az út- és látási viszonyoknak megfelelően közlekedjenek.
Bővebben
Tisztelt Szabolcs-Szatmár-Bereg, Hajdú-Bihar és Jász-Nagykun-Szolnok megyei Tagjaink! Az MKFE új Alapszabálya az Egyesület működését megyei szinten is erősíteni kívánja, ezért megyei képviselők megválasztását, és megyei találkozók, klubnapok szervezését is lehetővé tette. Konyári Antal valamint Tóth Csaba, az MKFE Szabolcs, Hajdú és Jász megyei képviselői ezúton tisztelettel meghívják Önöket az Egyesület 2018. február 15-i Klubnapjára, ahol a fő témák között az ukrán-magyar bilaterális engedélyek ügye, a határátkelők kérdései, valamint a közúti ellenőri csoportok munkájáról szóló tájékoztatás is szerepel. Kérjük, részvételi szándékát február 9-ig jelezze megyei képviselőjének.
Bővebben
Tisztelt TIR Felhasználó Fuvarozók!
Az IRU-tól kapott információ alapján az alábbi, az oroszországi árufuvarozást érintő, várható változásról tájékoztatjuk Önöket:
2018. január 19-én Oroszország Kormánya nyilvános konzultációt kezdeményezett a 127- Ф3 számú, 1998. 07. 24-i keltű szövetségi törvény „A nemzetközi közúti fuvarozás állami ellenőrzéséről és a be nem tartásáért való felelősségről” módosítási tervezetéről.
A javasolt módosítások előrevetítik egy, az Oroszországi Föderáció területén végrehajtott közúton vagy vasúton történő nemzetközi áruszállítás ellenőrzésére szolgáló nemzeti nyomon követési rendszer létrehozását. A jogszabályba bevezetésre kerül az elektronikus azonosítók (navigációs zárak) fogalma. A módosítás "az áruk Orosz Föderáció területén történő tranzitja során a jármű útvonalára, valamint az eszköz sérülésmentességére vonatkozó információkat a nyomon követő rendszer felé továbbító, a globális navigációs műholdrendszer (GLONASS) technológiájával működő eszközök”-re hivatkozik. A törvényi szabályozás 2018. július 1-től léphet életbe.
A módosítás tervezet szerint (a 127- Ф3 számú szövetségi törvény 5. cikkének kiegészítése) az elektronikus azonosítók (navigációs zárak) bevezetésének célja egy, a szövetségi tranzit áruforgalmat ellenőrző rendszer létesítése.
Az ilyen típusú zárak használata minden, az Orosz Föderáció területén tranzitban áthaladó közúti és vasúti szállítmány esetében kötelező lesz. A navigációs zárak felhelyezésére és eltávolítására az orosz be- és kiléptető állomásokon kerül sor, beleértve a belorusz-orosz és kazah-orosz határokat is. Az eljárás elvégzésére kijelölt közúti ellenőrzőpontokat, csakúgy, mint a vasútállomásokon levő állandó, vagy mobil vasúti ellenőrzőpontokat, az orosz kormányzat határozza meg.
A javasolt módosítások szerint az elektronikus zárak „engedélyezett fuvarozók” általi felhelyezése és eltávolítása a feladó vagy címzett költségére történik.
Az elektronikus zárak rendszere kompatibilis lesz az Oroszország szövetségi útjain közlekedő nehéz gépjárművek által használt „Platon” útdíj fizető rendszerrel.
A fent említett módosítások kiegészítéseként az orosz kormány szintén nyilvános konzultációra nyújtotta be a szabálysértési kódex módosítási tervezetét, amely az elektronikus zárak használatára vonatkozó szabályok megsértésére vonatkozó közigazgatási bírságokat vezeti be, az alábbiak szerint:
- hivatalos személyek, magánvállalkozók és gépjárművezetők számára – RUB 100.000 - 150.000
- jogi személyek számára – RUB 150.000 – 250.000
Az IRU számára elérhető információk szerint a fuvarozóknak körülbelül RUB 1000/nap mértékű bérleti díjat kell fizetni az e-zár után, illetve minden egyes zár után RUB 30.000 – 35.000 összegű letétet kell elhelyezni. A fentiekben leírt e-zárak új jogi környezetben való használatára vonatkozó használati feltételeket még nem közölték, de az intézkedéssel nyilvánvalóan egy újabb akadályt gördítenek az árufuvarozás útjába és emelkedni fognak a fuvarozás költségei.
Az IRU megállapítása szerint a 127- Ф3 számú szövetségi törvény módosításának jelenlegi verziójával javasolt intézkedés nem tűnik hatékony eszköznek a fuvarozás biztonságának javítására vagy a vámkockázat csökkentésére. Valójában eltúlzott, a szükséges idő és a költségek növekedéséhez vezet, különösen a szállítási tevékenységet közép-Ázsia felé végző fuvarozók számára. Ebben a szakaszban az IRU elemzi a jelenlegi módosításokat, és a nyilvános viták, valamint a szabályozási hatásvizsgálat során benyújtja észrevételeit.
A törvény módosításának tervezete az alábbi linken érhető el:
127- Ф3 számú szövetségi törvény módosításának tervezete
Az üggyel kapcsolatos minden további információt azonnal továbbítunk Önök felé.
MKFE
vám szakterület