„Beláthatatlan gazdasági következményekkel, növekvő környezetterheléssel, a jogbiztonságba vetett bizalom gyengülésével járnak az Építési és Közlekedési Minisztérium által indított, a kamionok forgalmát országosan korlátozó intézkedések” – áll az MKFE és a NiT Hungary közös, a Magyar Távirati Irodához eljuttatott közleményében». Az érdekképviseletek a szaktárca gyors intézkedését a korlátozások visszavonását kérik, valamint arra szólítják fel az ÉKM-et, hogy az alágazatot érintő kérdésekben csak szakmai egyeztetést követően hozzon döntéseket.
„A váratlanul kihelyezett 20 tonnás korlátozások milliós költséget generálnak éves szinten és járművenként a vállalkozásoknak, a hosszabb menetidő negatívan hat a hatékonyságra, rontja a gépkocsivezetők munkakörülményeit. A dráguló szállítás veszélyezteti a régiókban tevékenykedő kisvállalkozások rentabilitását, drágítja a lakosság ellátását, veszélyezteti a térségi munkahelyek megtartását.
A magyar áru- és személyszállító vállalkozások kétharmadát tömörítő Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete és Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete - NiT Hungary tiltakozik a fuvarozókat korlátozó, a költségeiket megemelő, az inflációt gerjesztő intézkedések ellen. Az érdekképviseletek elfogadhatatlannak tartják az ÉKM döntéseit, amelyek olyan, a kamionok számára kijelölt fizetős utakat érintenek, amelyeknek nincs alternatívája, vagy a kerülő jelentős többletkilométerrel, illetve rossz minőségű, balesetveszélyes utakon teljesíthető. Az esetenként KRESZ-szabályt is sértő táblakihelyezések miatti rendőrségi szankcionálás pedig kiszolgáltatott helyzetbe hozza a magyar járművezetőket, fokozva ezzel a kritikus munkaerőhiányt az alágazatban.
Különösen károsak a korlátozások az M1-es térségében, ahol olyan utakról tiltják ki a kamionokat, amelyen elkerülhetők az autópályafelújítás miatt folyamatossá vált, több órás dugók, így lehetetlen a vezetésiidő-szabályok betartása, csökken a naponta elvégezhető fuvarfeladatok száma, ami kilátástalan helyzetbe hozza a magyar fuvarozókat.
Az érdekképviseletek várják a szaktárca gyors intézkedését a korlátozások visszavonása érdekében, és kérik az ÉKM-et, hogy az alágazatot érintő kérdésekben csak szakmai egyeztetést követően hozzon döntéseket.”
Korábbi cikkeink:
Újonnan bevezetett főúti súlykorlátozások Magyarországon»
20 tonna felett csak autópályán?»
Vizsgálat kezdeményezése a 85-ös főúton kihelyezett súlykorlátozás miatt»
Az ÉKM válasza a súlykorlátozásokkal kapcsolatos felvetéseinkre»
A 81-es és a 82-es főutak súlykorlátozásáról szóló híradásunk »
A 85-ös főút korlátozásáról szóló korábbi cikkünk »
A 7-es és 64-es főutakról szóló híradásunk »
Az előzetes értesítés nélküli, megszaporodó súlykorlátozásokról szóló összefoglaló híradásunk »
A tokaji átjhajtási engedélyek visszavonásáról szóló cikkünk »
MKFE Kommunikáció















