Ma Máté, Mirella napja van.

Egyesületi hírek

Tisztelt Tagtársaim!
Tisztelt Küldött Társaim!

A fuvarozói társadalom már régóta várt azokra a versenyképesség javító intézkedésekre, amelyek megfogalmazódtak a 2013. június 3-án Varga Mihály nemzetgazdasági miniszterrel aláírt Stratégiai Partnerségi Megállapodásban.


A gépjármű adó európai uniós minimum szintre való csökkentése ezen államháztartási elvonási elem vonatkozásában felszámolja a 2004-es csatlakozást követően mind a mai napig fennálló közel 30 százalékos versenyhátrányunkat. A használatarányos útdíj 7,5 százalékának az iparűzési adó terhére történő elszámolása szintén a versenyhátrány egy részének megszüntetését eredményezi, mivel az iparűzési adó a verseny országok adózási jogrendjében nem került bevezetésre.

Tisztelt Tagunk! Kedves Kolléga!

A hazai sajtóban szinte félnaponként látnak napvilágot újabb részletek
a magyar utakon július 1-jétől tervezett használatarányos útdíjról. Már a konkrét jogszabálytervezeteket is ismerjük!

Mi lesz, mi várható?

Elmondjuk Önnek! Tájékozódjon, és jöjjön el az egyesületünk által

2013. május 25-én (szombaton) 14:00 órától

szervezett fórumra!

Drasztikus díjak, körülményes fizetési procedúra, nyögvenyelős technológia, a külföldi fuvarozók várható tiltakozása, kidolgozatlan ellenőrzési rendszer... — adott hangot a fuvarozók e-útdíjjal kapcsolatos aggályainak az ATV Híróra című műsorában egyesületünk főtitkára május 22-én reggel.
 

„Ez az útdíjtörvény most egyfajta keretszabályozási rendszert határoz meg; szakmailag elég sok hibáját érzékeljük” — mondta Karmos Gábor, egyesületünk főtitkára a Klubrádió május 13-i adásában annak kapcsán: a hétfői sajtóban napvilágot látott az a törvénytervezet, melyet a használatarányos útdíjról a szakminiszter még péntek este nyújtott be a parlamentnek.

Ma a fuvarozás nyereségtartalma olyan csekély, hogy senki sem gondolhatná komolyan, hogy bármelyik fuvarozó vállalkozás ezt ki tudja gazdálkodni — állapította meg a hazai utakon bevezetés előtt álló használatarányos útdíjról az EchoTV-ben dr. Vereczkey Zoltán.

A fuvarozóknak be kell építeniük fuvardíjaikba azt a költségnövekedést, melyet hazánkban az elektronikus útdíj hozhat. Ami a kompenzációt illeti, olyan kedvezményrendszert szükséges kitalálni, mely a magyarországi székhelyű vállalkozások versenyképességét javíthatja.

Mint a fuvarozók bizonyára tapasztalták: a közigazgatási átszervezés nem kímélte a tehergépjárművek Budapestre történő behajtásának engedélyezési folyamatát sem. Alább összefoglaljuk, milyen változások voltak, illetve hol és hogyan lehet most behajtási engedélyt kérni.

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.