Felhívjuk Tisztelt Tagjaink figyelmét, hogy a belga útdíjat illetően változások állnak be 2018. január 1-től. Ez érinti az útdíjak mértékét, a díjköteles járműveket, valamint új díjköteles szakaszok jelennek meg.
Felhívjuk Tisztelt Tagjaink figyelmét, hogy a belga útdíjat illetően változások állnak be 2018. január 1-től. Ez érinti az útdíjak mértékét, a díjköteles járműveket, valamint új díjköteles szakaszok jelennek meg.
2017. december 20-án az Európai Unió Bírósága döntést hozott a gépjárművezetők rendszeres heti pihenőidejének kabinban való eltöltéséről. Tájékoztatjuk Tisztelt Tagjainkat, hogy a bírósági döntés kimondja, hogy a közúti közlekedés ágazatában a járművezetők a nekik járó rendszeres heti pihenőidőt (45 órás) NEM TÖLTHETIK járművükben.
Tisztelt Tagjaink! Szankciók és gyakorlatilag ellenőrzési visszajelzések hiányában a nyugati minimálbérügyek körül látszólagos nyugalom honol. Valójában a háttérben készülődnek az új, egységes európai játékszabályok, amelyek gyökeresen átalakíthatják az uniós fuvarpiacot. A tagállamok képviselőiből álló Tanács már nyár óta dolgozik a javaslatokon, a másik jogalkotó szerv, az Európai Parlament pedig a következő hetekben kezdi meg az érdemi munkát. Az IRU kompromisszumos törekvései megosztott árufuvarozói tagsága körében mindeddig eredménytelenek maradtak, a személyszállításról pedig érthetetlenül kevés szó esik.
Csütörtöktől szombatig közlekedési korlátozások várhatók Romániában, Bukarest környékén az I. Mihály király halála miatt elrendelt 3 napos gyász, illetve a temetés miatt.
A Német Szövetségi Közlekedési és Digitális Infrastruktúra Minisztérium tájékoztatása szerint a helyi hatóságok (BAG - Bundesamt Für Güterverkehr) megkezdték a 3,5 tonna megengedett össztömeg alatti, kabotázs árufuvarozási feladatokat teljesítő járművek ellenőrzését.
Tegnap ért véget Isztambulban a 2018-as engedélykontingensekről szóló, kétnapos vegyesbizottsági ülés, amelyen a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium részéről Mosóczi László helyettes államtitkár, és Kovács Kornél osztályvezető, az MKFE képviseletében pedig Raffai Péter, az Árufuvarozási Tanács titkára vett részt. A tárgyalások során a török fél folyamatosan az engedélyszámok további növekedése mellett érvelt, az NFM azonban – az MKFE-vel egyeztetett álláspontjához ragaszkodva – elutasította ezeket az igényeket. Az ülés jegyzőkönyv aláírása nélkül, a 2017-es kontingens ideiglenes fenntartása mellett zárult.
Az ukrajnai beutazást akadályozó vízumkiadási gyakorlat ellen emelt szót Somogyi Gábor Ukrajna magyarországi nagykövetének címzett levelében, hasonló magyar válaszlépések kezdeményezését is kilátásba helyezve.
Az elmúlt napokban több, az orosz-magyar bilaterális engedélyek felhasználással kapcsolatos problémát jeleztek az Egyesület tagjai. A beérkezett információk alapján az alábbiakra szeretnénk felhívni az orosz engedélyeket használó fuvarozók figyelmét.