Olaszország fokozza a kabotázst végző külföldi kamionok ellenőrzését. A már egy éve hatályban levő, kiküldetési szabályokra vonatkozó bírságokat belügyminiszteri körlevéllel „élesítik”.
A 2018. július 10-ei keltezésű körlevél a tavalyi rendelkezésekben nem hoz változást, a szankciókat azonban pontosítja. Az előzetes elektronikus bejelentés hiánya esetén a munkaadót kiküldött munkavállalónként 150-500 euró, míg a gépkocsivezetőt ugyanezért, illetve a hiányzó vagy nem olasz nyelvű vagy nem megfelelő tartalmú dokumentumok miatt – a jármű tulajdonosának felelőssége mellett – 1000 eurótól (ha 60 napon belül nem fizetik be) akár 10 000 euróig terjedő közigazgatási bírsággal sújtják. A járművet a büntetés kifizetéséig visszatarthatják.
Olaszországi kabotázst végző tagjainknak javasoljuk, hogy olaszországi kapcsolattartójukkal ellenőriztessék, hogy a munkaszerződések mindenben megfeleljenek a körlevél 6. oldalán is hivatkozott olasz előírásoknak.
A körlevél
INNEN tölthető le.
MKFE-kommunikáció
Felhívjuk Tisztelt Tagjaink figyelmét, hogy Európa szerte egyre több ország/város dönt úgy, hogy környezetvédelmi zónát alakítanak ki, ami azt jelenti, hogy bizonyos környezetvédelmi besorolású járművek nem közlekedhetnek az érintett területeken. A szabályozás városonként eltérő, folyamatosan változik (bővül), ezért ajánlott folyamatosan nyomon követni a frissítéseket. Erre nyújt megoldást a mobiltelefonra letölthető Green-Zones App, amely tartalmazza - egyebek mellett - Ausztria, Belgium, Dánia, Franciaország és Németország környezetvédelmi zónáit.
Tájékoztatjuk Tisztelt Tagjainkat, hogy az előző évek gyakorlatától eltérően Ausztriában újabb útszakaszokon is nyári közlekedési korlátozásokat vezettek be. Az általános korlátozások továbbra is megmaradtak. A részletekről az alábbiakban tájékozódhatnak.
Tájékoztatjuk Tisztelt Tagjainkat, hogy az AutóKözlekedés magazin Közlekedési Korlátozások mellékletében leírtak módosultak a franciaországi korlátozásokat illetően. A változtatással nem érintett egyéb korlátozások továbbra is érvényesek.
Az EP képviselők a mai szavazáson elutasították a közúti fuvarozásról szóló „mobilitási csomag” javasolt változtatásait, és visszaküldték a javaslatot a közlekedési szakbizottságba, ahol elő kell készíteni egy újabb, az EP által elfogadható csomagot.
Tisztelt Tagjaink! Miután két héttel ezelőtt az Európai Parlament nem hagyta jóvá a magyar fuvarozók számára kedvező korábbi szakbizottsági jelentést és a Tanáccsal való tárgyalásra elfogadott mandátumot, a mobilitási csomag szociális és piaci jogszabály javaslatairól – megelőző vita nélkül – 2018. július 4-én szavaznak a képviselők Strasbourgban. A szavazás mérföldkő lesz, de még mindig nem végállomás a jogalkotásban.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) tájékoztatása szerint megérkeztek a koszovói loco-tranzit engedélyek.
Tagi jelzésre francia társegyesületeinknél érdeklődtünk, hogy a személygépkocsik viszonylatában kommunikált 10 km/h-ás sebességcsökkentés (90-ről 80 km/h-ra bizonyos utakon) 2018. július 1-től miként érinti a tehergépkocsikat és az autóbuszokat.
A szófiai magyar nagykövetség Egyesületünkhöz eljuttatott tájékoztatása szerint a bolgár hatóság az utóbbi napokban sorozatosan szankcionálta az A2-es autópálya 30-as és 47-es kilométere közötti szakaszára vonatkozó 12 tonnás korlátozás megszegését. Egyes esetekben a helyi hatóság – a körülbelüli 150 eurós pénzbírság mellett – bevonta a gépjárművezető jogosítványát, valamint a vontató forgalmi engedélyét, 1-3 hónapra. Magyarország szófiai konzulátusa – egyeztetve a V4 országok követségeivel – panaszt tesz a bolgár hatóságoknál a túlzónak látszó intézkedések miatt.


















