2024. március 1-jétől Litvánia lezárja a belorusz határszakaszon fekvő két átkelőjét: Lavorishkes-Kotlovka és a Raigardas-Privalka határátkelőket.
2024. március 1-jétől Litvánia lezárja a belorusz határszakaszon fekvő két átkelőjét: Lavorishkes-Kotlovka és a Raigardas-Privalka határátkelőket.
Múlt év vége óta folyamatosan közöljük a külföldi országokból érkező útdíjfizetéssel kapcsolatos híreket, a 2024-re irányadó díjváltozásokat és tarifatáblázatokat. Az áttekinthetőség kedvéért most egybegyűjtöttük híradásainkat és a főbb tudnivalókat!
2024. február 20-i jelentések szerint a lengyel gazdák demonstrációja miatt az összes határ le van zárva Lengyelország és Ukrajna között! Nem lehet használni Hrebenne, Medyka, Korczowa, Dorohusk és Dolgobuchuv átkelőket. Szerda reggelre 3 ezer kamion torlódott fel a határoknál.
Hasznos tudnivaló az IQ-kártyával tankoló szállító-fuvarozó vállalkozásoknak, hogy a németországi láncolatból töröltek néhány Aral-kutat, melyeken az IQ-kártyát a jövőben már nem fogadják el. Erről a szolgálató a honlapján értesítette kártyabirtokosait 2024. február 19-én.
Luxemburgban a gépjárművezetői bruttó havi munkabérek 2023. febuár 1-jétől, április 1-jétől és szeptember 1-jétől az alábbi három táblázat szerint emelkedtek. A közúti árufuvarozók Luxemburgban is kollektív szerződés hatálya alá tartoznak.
A csehországi gazdaszövetségek a 2024. február 19–22. közötti napokra jelezték újabb megmozdulásukat. Már hétfő reggel minden irányból Prágába tartó mezőgazdasági gépek bénították meg a közlekedést.
FOLYAMATOSAN FRISSÜLŐ TARTALOM — Mint ismeretes, az orosz-ukrán háború kitörése után az Európai Unió időszakos engedélymentességet biztosított Moldáviának és Ukrajnának, hogy ezzel segítse a harci cselekmények és annak gazdasági következményei miatt nehéz helyzetbe jutott két ország fuvarozóit. Néhány hónappal később Ukrajna tekintetében különösen szembetűnővé vált, hogy az ukrán fuvarozók ennek révén jelentős versenyelőnyre tehetnek szert az uniós fuvarpiacon. Az eredetileg 2023 nyaráig foganatosított engedélyliberalizációt az EU immár kétszer is meghosszabbította. Egyesületünk a hazai fuvarozók piacvédelme érdekében tesz érdekképviseleti lépéseket az engedélyliberalizáció felülvizsgálatára, az ukrán fél számára egyoldalú előnyöket biztosító megállapodás kivezetésére.
A román államhatáron fekvő átkelőkön Románia külön forgalmi sávokat alakít ki az uniós honosságú tehergépjárműveknek, ezáltal teljesül a fuvarozók egyik kérése. 2024. február 15-én megnyílt az elkülönített forgalmi sáv Vidin (BG) és Calafat (RO) között, valamint másnap a Nagylak II. – Csanádpalota, illetve a Bors II. – Nagykereki autópálya-átkelőkön is.
2024. március 1-jétől Csehországban is bevezetik a szén-dioxid kibocsátással összefüggő külsőköltségdíjat. Az eddig alkalmazott díjak az infrastruktúradíj mellett tartalmazták a levegőszennyezéssel és zajterheléssel összefüggő költségelemeket. A díjtáblázatok két lépcsőben, március 1-jével és március 25-től fognak módosulni. Az 1-es szén-dioxid csoportba tartozó, 12 tonna feletti EURO VI-os 4 tengelyes és 5 vagy több tengelyes járművek díjai viszont március 1-jei korrekciót követően már nem fognak változni a március 25-től. A cseh kormány által a napokban elfogadott változással 10-15%-os díjemelkedés lesz a tehergépjárműveknél. Másik változás ugyanakkor, hogy megszűnik az éjszakai és nappali időszak eltérő díjazása, így az összes napszakban egységes díjakat fognak alkalmazni. A szén-dioxid külsőköltségdíj bevezetése ellenére továbbra is fix kilométerre vetített értékekkel lehet majd számolni.
Újabb fázishoz érkeztek a németországi A7-es autópálya átépítési munkálataival, ezért Hamburg keleti részén mindkét irányban teljesen lezárják a forgalom elől a sztráda Volkspark és Heimfeld közötti szakaszát, az Altona-alagútnál 2024. február 16–19. között.