A március 10-i üzemanyagárakat érintő» bejelentés, miszerint a fuvarozók csak piaci áron, és korlátozott mennyiségben tankolhatnak súlyos válsághelyzetet teremt a pénzügy tartalékokkal alig rendelkező mikro-, kis- és középvállalkozásoknál. A személy- és áruszállító cégeknek egyik pillanatról a másikra kellene érvényesíteni áraikban egy minimum 20 százalékos díjemelést», miközben pillanatnyilag az sem tisztázott, hogy valójában milyen áron és milyen mennyiségben juthatnak napi szinten üzemanyaghoz. Az MKFE és a NiT Hungary ezért közös levélben fordult Orbán Viktor miniszterelnökhöz annak érdekében, hogy a magyar adószámmal rendelkező közúti személy- és áruszállítók kerüljenek vissza a hatósági áras tankolás védőernyője alá.
Bővebben
Egyesületünk Jász-Nagykun-Szolnok megyei tagvállalkozása 7,5 tonnás tehergépjárművel rendelkező megbízható fuvarozó alvállalkozókat keres magyar-német utakra.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
Tájékoztatjuk Tisztelt Tagjainkat és Ügyfeleinket, hogy a nyíregyházi MKFE irodában technikai ok miatt jelenleg nincs ügyfélfogadás.
Bővebben
A MOL 2022. március 14-én (hétfőn) 00:00 órától literenként bruttó 14 Ft-tal emelte a gázolaj nagykereskedelmi árát. A MOL egyben bejelentette, hogy átmeneti jelleggel 200 literben maximalizálja a nagyteljesítményű kútoszlopokon az egyszeri vásárláskor engedélyezett tankolási mennyiséget, fizetési eszköztől függetlenül. Az alábbiakban megtalálja a MOL hálózatban üzemeltetett nagyteljesítményű kútoszlopok listáját.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
A kormányzat tegnapi bejelentése nyomán» a 7,5 tonna feletti magyar autóbuszokra és teherjárművekre megszűnt a 480 forintos ársapka, így üzemanyaghoz a továbbiakban kizárólag a piaci áron, a mai emelést követően már bruttó 680-700 forintos áron jutnak. A gázolaj nagykereskedelmi folyamatosan emelkedik, de csak az elmúlt héten 150 forinttal nőtt a literenkénti ár. Az árstop – a személyszállító és árufuvarozó vállalkozásokkal és az érdekképviseletekkel történt előzetes egyeztetés nélküli – kivezetése a nehéztehergépjárművek kategóriájában különösen érzékenyen érinti a hazai gazdaság működését is biztosító magyar vállalkozásokat, hiszen az önköltségük mintegy 30-35%-át az üzemanyagár teszi ki. A rentabilitás fenntartása ezért azonnali, mintegy 20 százalékos fuvardíjemelést tesz szükségessé.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
Tájékoztatjuk Tisztelt Tagjainkat, hogy az ITM a tegnap kihirdetett 96 órás kamionstopot az alábbiak szerint módosította.
Bővebben
2022-ben március 15. ünnepének hosszú hétvégéjén az alábbiak szerint alakul a kamionstop. A kevésbé szennyező, nemzetközi forgalomban közlekedő járművek téli mentessége — mint minden évben — március 1-jén véget ért, a korlátozás tehát márciustól már az EURO 3-as vagy annál jobb környezetvédelmi besorolású, nemzetközi forgalomban közlekedő tehergépkocsikra is vonatkozik! Az államhatártól a telephelyig hazagurulni nem lehet, mert az a könnyítés minden évben csak júliusra és augusztusra él.
Bővebben
A MOL 2022. március 11-én (pénteken) 00:00 órától literenként bruttó 77 Ft-tal emeli a gázolaj nagykereskedelmi árát.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
A tegnap éjszaka kihirdetett 99/2022. (III. 10.) kormányrendelet visszavonását kérik az érdekképviseletek a magyar Kormánytól. Az MKFE és a NiT Hungary közös levelében leszögezi: az előzetes egyeztetés nélkül elrendelt 96 órás leállás súlyos gazdasági károkat okoz a vállalkozásoknak, és az új üzemanyagvásárlási szabályok mellett indokolatlan is.
Bővebben
Újabb levéllel fordult az MKFE az ITM-hez az elmúlt napokban egyre súlyosabb problémát jelentő üzemanyag beszerzési anomáliák miatt. Nem vitatva az árplafon bevezetésének indokoltságát az MKFE álláspontja szerint az árszabályozás a jelenlegi formájában tarthatatlan, változtatás nélkül az ellátási lánc összeomláshoz vezethet, mert a haszongépjárműveket üözemeltető cégek nem jutnak megfelelő mennyiségű gázolajhoz.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...