Friss hír, hogy 2025. május 22-én valamennyi cseh-szlovák határátkelőt megnyitják a járműforgalom előtt. Ezeket még koratavasszal, a ragadós száj- és körömfájás terjedésének megakadályozása érdekében zárták le. Megszűnik a határellenőrzés és a kötelező járműfertőtlenítés is.
Bővebben
Egyesületünk hírszolgálata kézhez kapta azt a listát, mely 2025-re Görögország nyári kiegészítő kamionos korlátozásait tartalmazza órarendes bontásban és az érintett útvonalak listáival. A görög utakon a kamionos tilalmak mindig a 3,5 t legnagyobb megengedett össztömeg feletti nehéz-tehergépjárművekre vonatkoznak.
Bővebben
Svédországban kollektív szerződés alapján megállapított béreket kell alkalmazni a hivatásos gépjárművezetőkre.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
Az ITF (International Transport Forum) korábbi döntésének okán 2026. január 1-jével a CEMT-engedélyek digitálissá válnak. Többek között megszűnik a papíralapú CEMT-napló, a fuvarfeladatokat a jövőben elektronikusan kell majd berögzíteni. Az év elején több ízben tartottak webináriumot, ahol a 2026-ra élesedő digitális felületet mutatták be az érdeklődők számára. Most azonban megnyílt a lehetőség arra, hogy a fuvarozók a gyakorlatban teszteljék a felületet annak érdekében, hogy az éles felületet már magabiztosan tudják majd kezelni.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
Kiszállt az időkapus foglalási rendszer üzemeltetője, másként kell bejelentkezni
Számos európai nagyvároshoz hasonlóan a turistabuszos vállalkozások az eddigiekben Párizs esetében is internetes időkapus foglalási rendszeren keresztül tudtak behajtási engedélyért folyamodni, melyet a korábbiakban a Pass Autocar felületén tudták utazás előtt intézni. A rendszer működését azonban 2025. április 30-tól felfüggesztették, a szolgáltató ismeretlen okokból „kiszállt”. Ez azt is jelenti egyúttal, hogy a honlap nem érhető el. Ennek ellenére a városvezetés biztosította a felhasználókat arról, hogy az új szolgáltató kinevezéséig tartó átmeneti időszakban továbbra is lehetséges lesz a buszok behajtása és várakozása.
Bővebben
A szigorú járványügyi intézkedések eredményeképpen sikerült megállítani a párosujjú patás állatok ragadós száj- és körömfájás-betegségének terjedését, ezért Szlovákia és Ausztria feloldotta a korábban foganatosított kishatárok zárlatát. Horvátországban azonban még továbbra is érvényben vannak az elrendelt korlátozások — jelentette a magyar rendőrség 2025. május 21-én.
Bővebben
Ahogyan arról korábban tájékoztattuk» Tisztelt Tagjainkat, 2017-ben az Európai Bizottság rekordösszegű bírságot szabott ki több nagy kamiongyártóra (Daimler, DAF, Volvo/Renault, MAN és Iveco), mivel azok 14 éven át összejátszottak egymással a teherautók árainak meghatározását, és a szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírásokhoz kapcsolódó költségek továbbhárítását illetően. A korábbi döntés a Scaniára nem terjedt ki, ott tovább folytatódott a vizsgálat, amelynek azonban most megszületett az eredménye, és ez újból megnyitotta a kártérítési igények benyújtásának lehetőségét a járművásárlásban érintett vállalkozások számára. Ehhez kíván segítséget nyújtani az MKFE partnere, a Bassola Ügyvédi Iroda, első körben egy ingyenes webináriummal, ahol részletesen ismertetik az érdeklődőkkel a kartell-kártérítési igényérvényesítés lehetőségét.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
Szlovéniában a visszaélések növekedése miatt több üzemanyagkártya-szolgáltató is megszüntette a DarsGo-rendszerben az útdíjfizetéshez szükséges kredit feltöltésének lehetőségét. A kredit feltöltése már nem lehetséges az UTA, az E100 és a DKV kártyákkal. Ez a lehetőség előreláthatólag 2025 májusában megszűnik az OMV Routex kártya — a BP kártya altípusa — és júniusban az Eurowag kártya esetében is.
Bővebben
A DKV Mobility célja, hogy ügyfelei részére egyre több zöld alternatívát kínáljon – útdíjfizetésben, tankolásban és mobilitásban egyaránt. Fenntarthatóság kompromisszumok nélkül? A HVO100 üzemanyaggal már ez is lehetséges!
Bővebben
Honlapunkon, a külföldi országokról szóló információknál 2025. május 20-án frissült a törökországi útdíjfizetésről szóló tudásforrásunk. Díjváltozás nem történt, azonban az ismeretanyag felfrissítése céljából ajánlatos áttekinteni a tudnivalókat azoknak, akik tehergépjárművel vagy busszal török útra indulnak.
Bővebben