Ahogyan korábban már előre jeleztük: a tervek szerint 2025. július 1-jétől Szlovákiában a megtett úttal arányos díjaknál bevezetik a külsőköltségdíjat. Az erről szóló rendeletet a szlovák kormányzat jóváhagyta, a MYTO útdíjszolgáltató immár honlapján is közzétette. A díjtételek egyes esetekben akár duplázódhatnak, de átlagosan 40-50%-os díjemelkedéssel kell számolni 2025 közepétől.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
Az ITF (International Transport Forum) korábbi döntésének okán 2026. január 1-jével a CEMT-engedélyek digitálissá válnak. Többek között megszűnik a papíralapú CEMT-napló, a fuvarfeladatokat a jövőben elektronikusan kell majd berögzíteni. Az év elején több ízben tartottak webináriumot, ahol a 2026-ra élesedő digitális felületet mutatták be az érdeklődők számára. Most azonban megnyílt a lehetőség arra, hogy a fuvarozók a gyakorlatban teszteljék a felületet annak érdekében, hogy az éles felületet már magabiztosan tudják majd kezelni.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
Tisztelt Fuvarozók!
A NAV-tól kapott információk alapján tájékoztatjuk Önöket, hogy Magyarország az NCTS 6. fázisának megvalósítására az Opt-Out fejlesztési irányt választotta. Ez azt jelenti, hogy a 6. fázis bevezetésétől (2025. szeptember 1.) az árutovábbítási árunyilatkozat nem használható belépési gyűjtő árunyilatkozatként, azaz az áruk Európai Unióba történő beszállításakor nem adhatók meg a biztonsági és védelmi adatok az árutovábbítási vámáru-nyilatkozaton, mivel nem lesz kapcsolat az NCTS és az ICS2 között, hanem külön belépési gyűjtő árunyilatkozatot kell benyújtani az ICS2-be.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
A Mobilitási Csomag előírásainak megfelelően a gépjárművezetőknek nemzetközi forgalomban 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeg fölött immár nem 28, hanem 56 napra visszamenőleg kell igazolniuk a vezetési- és pihenő idejére vonatkozó információkat. A különjárati személyszállításra vonatkozóan a vezetési- és pihenőidő szabályokban ezt követően további egyedi szabályokat hoztak, amelyek 2024. április 24-én jelentek meg az uniós közlönyben. Az új különjárati szabályokat azonban a legújabb gen2v2-es tachográfok nem tudják kezelni, ezért a személyszállítást érintően plusz adminisztratív kötelezettség jelent meg, amely indokolt esetben a menetlevelek 56 napra visszamenőleges bemutatását írják elő az érintett járművezetők számára.
Bővebben
2025. június 13-ra (péntekre) kerékpáros tüntetést szervez Ausztria Tirol tartományában a Fridays for Future mozgalom, mégpedig az A12-es (Inntal) autópályára. Az Innsbruck mellett megrendezett demonstráció a 2024-es évihez hasonlóan fog zajlani. A szervezők mintegy 1.000 résztvevőre számítanak. Az autópályát erre az időszakra lezárják a gépjárműforgalom elől.
Bővebben
Az útburkolat rossz állapota miatt a közútkezelő 7,5 tonnás össztömeg-korlátozást vezetett be a Fejér vármegyei Polgárdi és Füle között 2025. június 10-től.
Bővebben
Tájékoztatjuk Tisztelt Tagjainkat és Küldötteinket, hogy az MKFE Jelölő és Mandátumvizsgáló Bizottsága véglegesítette a 2025. június 14-i Küldöttgyűlésen» megválasztandó tisztségekre jelölést kapott személyek listáját. A hivatalos jelöltlista — a weboldalra történt bejelentkezést követően — megtekinthető.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
Csak Pünkösd reggel kezdődik a korlátozás!
Az MKFE kérésének eleget téve a közlekedési tárca éjszakai szabad időablakokat nyitott a pünkösdi hosszú hétvége kamionstopján. Így a nehéz-tehergépjárművek korlátozása a hazai utakon nem szombaton éjjel, hanem csak 2025. június 8-án (Pünkösdvasárnap) reggel 06:00 órakor kezdődik, és az ünnep másnapján éjjel is szabad kamionnal közlekedni Magyarországon.
Bővebben
2025. június 7-8-9-én (Pünkösdkor és az előtte való szombaton) a MOL Kártya Központjánál ügyfélszolgálati szünet lesz, mely a használatarányos útdíjbevallást is érintheti! Amennyiben a leállás miatt a MOL útdíjbevallási szolgáltatása korlátozottá válna, a használatarányos útdíjrendszerben közlekedő járművek tengelyszámának átállításra egy alternatív internetes oldalon átmeneti megoldást biztosítanak. Tudnivalók itt!
Bővebben
Továbbra is literenként 17 Ft a visszaigényelhető összeg
A NAV közzétette honlapján a következő tárgynegyedévre (2025. július 1. — szeptember 30.) vonatkozó, a hazai tankolások után a jövedéki adóból visszaigényelhető literenkénti forintösszeget. A Brent-olaj hordónkénti ára a világpiacon változatlanul 50 dollár fölött mozog. Ez alapján, valamint a jövedéki törvény 2025. január 1-jétől hatályos változása folytán 2025 harmadik negyedévében a kereskedelmi gázolajként tankolt, visszaigényelhető jövedéki adótartam változatlanul literenként 17 forint.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...