Értesüléseink szerint 2025. november 21-én (pénteken) 00:00 órától a MOL literenként megint bruttó 3 forinttal emeli a gázolaj nagykereskedelmi árát. A benzin áránál most sem várható változás — tudtuk meg piaci forrásokból.
Értesüléseink szerint 2025. november 21-én (pénteken) 00:00 órától a MOL literenként megint bruttó 3 forinttal emeli a gázolaj nagykereskedelmi árát. A benzin áránál most sem várható változás — tudtuk meg piaci forrásokból.
Az elmúlt hetekben folyamatosan bővülő, 20 tonnás össztömeg korlátozás alá vont főútvonalak száma miatt az MKFE újabb egyeztetéseket kezdeményezett a szaktárcával, illetve a szabályok végrehajtásáért és betartatásáért felelős szervekkel, hatóságokkal. Kérjük, segítse Ön is az egyeztetések eredményességét! Amennyiben fuvarozási tevékenységét érinti valamelyik frissen bevezetett korlátozás, írja ezt meg röviden az alábbiak szerinti adatokkal alátámasztva, hogy tolmácsolni tudjuk a jogalkotók felé a gyakorlati tapasztalatokkal is alátámasztott szakmai érveinket, és rávilágíthassunk a jelenlegi hatósági gyakorlat hibáira, az okozott gazdasági károk nagyságára.
Értesüléseink szerint 2025. november 20-án (csütörtökön) 00:00 órától a MOL literenként bruttó 3 forinttal emeli a gázolaj nagykereskedelmi árát. A benzin áránál most nem várható változás — tudtuk meg piaci forrásokból.
Ignácz József Péter vármegyei képviselő kezdeményezésére Nyíregyházán tagi találkozóra került sor 2025. november 13-án. A délután 15:00 órakor kezdődő találkozón a Szabolcs-Szatmár-Bereg és Jász-Nagykun-Szolnok vármegyei tagság képviselői közösen vitatta meg a hazai közúti alágazat aktuális problémáit.
Értesítjük a régió kedves Tagjait és Ügyfeleit, hogy a nyíregyházi irodánkban — szabadság miatt — 2025. november 24-én (hétfőn) ügyfélszolgálati szünet lesz!
Újabb hasznos webináriumra hívja az MKFE tagjait üzleti szolgáltató partnerünk, az ICT Európa. A 2024. november 24-én esedékes online fórumon ezúttal a vállalati adóoptimalizálás kerül terítékre, figyelve a kis- és középvállalkozásokat foglalkoztató mindennapos témákra. Hogyan használhatók ki az adó- és adóalap-kedvezmények jogszerűen és hatékonyan? Ha szeretné, hogy a 2025-ös évet ne felesleges adófizetéssel, hanem tudatos megtakarítással zárja, akkor ez a webinárium Önnek szól!
Tagi megkeresés alapján egyesületünk arról értesült, hogy a 85-ös főúton is súlykorlátozó táblákat helyeztek ki. Hasonlóan a 81-es és 82-es főút esetéhez, ezúttal sem érkezett erről előzetes értesítés sem a fuvarozók, sem az érdekképviselet felé, ezért levélben fordultunk Nagy Bálint államtitkár úrhoz és Szabó Csabához, a Magyar Közút Győr-Moson-Sopron vármegyei igazgatójához, hogy tisztázódjon, miért vezették be a tilalmat.
Köszönjük annak a 90 hazai cégnek, aki már aláírta a petíciót, de ez még mindig kevés... a hátralévő egy hétben jó lenne, ha sikerülne még megduplázni a magyarországi aláírások számát! Az Európai Bizottság a közeljövőben jogalkotási javaslatot készül tenni egy olyan uniós szabályozásra, amely kötelezné(!!!) a közúti árufuvarozókat vagy ügyfeleiket (megbízóikat), hogy valamilyen előírt arányban nulla kibocsátású járműveket, vagyis elektromos vagy hidrogénhajtású teherautókat vásároljanak vagy üzemeltessenek-használjanak. Mivel egyelőre tervről van szó, pontos részletek még nem ismeretesek.
Két határátkelőt is újranyitottak 2025. november 17-én hétfőn hajnalban a lengyel-belorusz határon, az északkeleten található Podláziai Vajdaságban. Teherforgalom szempontjából a Bobrowniki (PL) – Beresztovica (BY) átkelőnek van nagyobb jelentősége, hiszen a személyforgalom mellett ezt az átkelőt az áruforgalom számára is megnyitották, így az eddigi egyetlen áruforgalom előtt nyitva lévő lengyel-belorusz átkelő (Kukuryki–Kozłowicze) tehermentesülhet a bobrowniki határ újranyitásával.
Ősz elején arról adtunk hírt, hogy 2025. szeptember 15-től a Szerbia felől hazánkba érkező üres élőállat-szállító járművek csak Röszkénél, míg az Ukrajnából érkezők kizárólag Záhonynál tudnak belépni. Az állatbetegségek terjedésének megelőzését szolgáló új beléptetési rendet eredetileg egy hónapon keresztül, 2025. október 15-ig tervezték érvényben tartani, azonban a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) többszöri hosszabbítás után úgy határozott, hogy a kedvező forgalomszervezési tapasztalatok mentén a hatóság visszavonásig érvényben tartja az új beléptetési eljárást.
Bulgáriában 2026. január 1-jétől bevezetik az eurót, így az útdíjak már ebben a pénznemben lesznek feltüntetve. A bolgár útdíjtételek a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó járművekre vonatkoznak. A díjak megállapításánál a jármű össztömege, környezetvédelmi besorolása, a használt útszakasz besorolása, valamint a tengelyszám mérvadó.
Felhívjuk Tisztelt Tagjaink figyelmét, hogy a Magyar Közút bánrévei mérőállomására a legfrissebb információink szerint a 2,5 tonna össztömeg feletti járműveket is kiterelheti a hatóság. A kiterelési kötelezettséget megszegő járművekkel szemben rendkívül magas, 1.040.000 forintos bírságot szabhatnak ki az ellenőrök, függetlenül attól, hogy az érintett jármű túlsúlyos volt-e vagy sem. (Frissítve: 2025. november 14.)
Az Európai Közlekedésrendészeti Szervek Hálózata (ROADPOL) egy hétig tartó intenzív ellenőrzést tart Európa közútjain 2025. november 17–23. között. A nagyhaszongépjárművekre élesített művelethez az Országos Rendőr-főkapitányság is csatlakozik a hazai közutakon.
Az International Transport Forum (ITF) 2025-ben folyamatosan hirdeti meg online tájékoztatóit a fuvarozók részére a CEMT-engedélyek digitális átállásával kapcsolatban. A tervek szerint 2026-ban élesedni fog az az informatikai fejlesztés, melynek révén a jelenleg papíralapú CEMT-engedély teljesen elektronikussá válna. Az ITF illetékesei a 2025. szeptember 17-i budapesti személyes konzultáció mellett további időpontokat hirdettek meg online webináriumra.
Az elmúlt évek gyakorlatához hasonlóan néhány államban (Albánia, Ausztria, Csehország, Finnország, Montenegró, Norvégia, Románia és Szerbia) november 1-jén, Svédországban november 10-én, a legtöbb országban pedig november 15-én kezdődik a téli jármű-üzemeltetési időszak. Ez legfőképp a téli gumiabroncs használatát és a hóláncot foglalja magában, de némely államokban (Bosznia-Hercegovina, Horvátország, Montenegró, Szerbia és Szlovénia) egyéb eszközöket, például lapátot, homokot is készenlétben kell tartani a jármű fedélzetén.
A 2022 februárja óta tartó orosz-ukrán háború kapcsán az Európai Unió immár a tizenkilencedik szankciócsomagját hirdette ki. Hogyan érintik a szankciók az orosz vagy belorusz piacra szállító-fuvarozó magyar vállalkozások munkavégzését? Milyen büntetést róhat ki a NAV a jogsértőkre? Mi a legújabb szankciócsomag lényege? — Ezt a témát járja körbe a Magyar Vámügyi Szövetség (MVSZ) legújabb webináriuma. A 2025. november 25-én esedékes online rendezvény keretében a NAV és az Igazságügyi Minisztérium illetékesei nyújtanak támpontot és eligazodást a vámáruval keletre közlekedőknek.
Ütemezett informatikai karbantartás miatt a MOL Nyrt. kártyás ügyfélszolgálatánál kisebb kiesések, szünetek lesznek tapasztalhatók 2025. november 13-án (csütörtökön) este 20:00 és 22:00 óra között. A MOL-os ügyfelek a HU-GO-felületen sem tudnak műveletet végezni, ezért az útdíjfizetéssel kapcsolatos adatváltoztatásokra (pl. tengelyszám-állítás) a MOL külön felületet biztosít erre az időre.
Szlovákia kormányának döntése értelmében november 17. a jövőben már nem lesz ünnepnap Szlovákiában. Bár november 17. egyes cégeknél és intézményeknél egyelőre munkaszüneti nap marad — ezért a szlovákiai szállítások esetén ajánlott előzetesen egyeztetni a le- és felrakóhelyekkel —, de a kamionstopot törölték.
Hamarosan újabb ország hagyja el az Eurovignette-rendszert Dánia után, mégpedig Hollandia, amely 2026. július 1-jével fog átállni a matricáról a megtett úttal arányos díjfizetésre. A gépjárműadót a lehető legkisebbre fogják csökkenteni, de útdíj tekintetében a mostaninál magasabb tarifák várhatók. Akárcsak korábban az Eurovignette, a megtett úttal arányos útdíj is az autópályák mellett bizonyos kijelölt autóutakon és főútvonalakon lesz kötelező.
Az utóbbi hetekben Magyarország számos pontjáról jelentették tagvállalkozásaink, hogy az útkezelő súlykorlátozó táblákat helyezett ki kulcsfontosságú útszakaszokon. Korábbi híradásainkban külön is foglalkoztunk a 81-es, 82-es, 85-ös, 39-es, 64-es és 7-es főutak, a 3501-es út, valamint a kőszállítók tokaji áthajtási engedélyének ügyével. Minden esetben levélben jeleztük a szaktárcának, hogy sérelmezzük, hogy az érdekképviselettel és az érintettekkel nem volt előzetes egyeztetés, ráadásul nem is érkezett tájékoztatás az intézkedést megelőzően a táblák kihelyezéséről.



















