Az MKFE állásfoglalást kért » az Építési és Közlekedési Minisztérium Közúti Gépjármű-közlekedési Hatósági Főosztályától a tachográfcsere-kötelezettséggel kapcsolatos információk írásos megerősítése céljából. Ebben a belföldi mentesség mellett tisztázást várunk a szaktárcától, hogy mentesülnek-e azok a járművek, amelyek más uniós országot nem érintve magyar-ukrán, magyar-szerb relációban végeznek fuvarfeladatokat.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
Ahogyan arról több ízben is tájékoztatást tettünk közzé, a Mobilitási Csomaggal elfogadott szabályokkal az EU tachográfcserét ír elő az unióban nyilvántartásban lévő, EU-s nemzetközi forgalomban közlekedő haszonjárművekre. Az eszközcserére két határidőt jelölnek ki a 165/2014 EU rendelet 3. cikk (4) és (4a) bekezdései attól függően, hogy milyen típusú tachográfkészülékkel van a jármű felszerelve. Az első határidő 2024. december 31.: az év végéig minden olyan nemzetközi forgalomban közlekedő járműben cserélni kell a menetíró készüléket, amelyben jelenleg analóg vagy — még nem okos — digitális (GEN1) tachográf van (ezek a 2019. június 15. előtt elsőként forgalomba helyezett járművek).
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
Fontos tudnivaló a vállalkozásoknak, hogy 2025. január 16-tól az államigazgatás internetes honlapjaira történő belépésnél megszűnik az ügyfélkapus bejelentkezés, helyette DÁP (Digitális Állampolgárság Program) azonosítót kell használni. A változás számtalan technikai egyszerűsödést eredményez, ezenfelül minősített elektronikus aláírást is biztosít.
Bővebben
Értesüléseink szerint 2024. október 26-án (szombaton) 00:00 órától a MOL literenként bruttó 2 forinttal emeli a gázolaj nagykereskedelmi árát. A benzin ára most ellentétes irányban mozdul el: ezt bruttó 2 forinttal kapják olcsóbban a hazai üzemanyagkutak— tudtuk meg piaci forrásokból.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
Az M0-ás autóút Hárosi Duna-hídját garanciális munkálatok miatt zárták le nemrégiben mintegy kéthetes időtartamra. Tagjaink jelezték, hogy az elmúlt egy hét folyamán az egy sávra terelt forgalom és a váltakozó irányú áteresztés több kilométer hosszúságú torlódásokhoz, valamint a szokásosnál indokolatlanul hosszabb várakozási időhöz vezet. Az MKFE levélben fordult a Magyar Közút NZrt. vezérigazgatójához, hogy a torlódások mielőbbi megszüntetése, a közúti áruellátás zavartalansága érdekében a hídfelújítás során folyamatosan vizsgálják a sávok újranyitásának lehetőségét.
Bővebben
A 2024. szeptember 4-i, szerdai debreceni tagi találkozón újra terítékre került a vegyeshonosságú járművek korlátozása. Az Árufuvarozási Tanács jóváhagyásával az MKFE levélben fordult az ügyben illetékes államtitkársághoz. A dr. Kerékgyártó Jánosnak címzett levélben felhívtuk a figyelmét, hogy a vegyeshonosságú járműszerelvények az engedélygazdálkodási eredményeket (pl. CEMT engedélykvóta 30%-os csökkentése, ÉKM KKEF csoport bővítése, BiReg továbbfejlesztése) ássák alá. A hatékony piacvédelem érdekében szükséges lenne megoldást találni arra, hogy a harmadik országos fuvarfeladatok esetében a magyar vontatóból álló vegyeshonosságú szerelvények engedélykötelezettsége fennálljon. Az MKFE ezért kéri a szaktárcától, hogy vizsgálja meg ennek jogi lehetőségeit, ugyanis jelen állás szerint ezeket a fuvarfeladatokat engedélymentesen végzik.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézete (MKIK GVI) 1998 óta évente kétszer méri fel a magyar vállalkozások üzleti helyzetét és várakozásait konjunktúrakutatás céljából, melynek eredményei előre jelzik a magyarországi GDP várható alakulását. A mostani kérdéssor az energiaárak emelkedésére helyezi a hangsúlyt. A kamara a fuvarozók válaszaira is számít.
Bővebben
A görögországi Pánhellén Tengerészek Szövetsége munkabeszüntetést hirdetett 2024. október 24-25-re, mely voltaképpen az előző napok tiltakozó akcióinak meghosszabbítása. Erről a sztrájk megkezdése után, csütörtökön délután értesültünk. A csütörtökre és péntekre időzített 48 órás újabb sztrájk a személy- és áruszállítást egyaránt érintheti minden hajókategóriában.
Bővebben
Az előző évi gyakorlathoz hasonlóan a 2024. október 26-ra eső osztrák ünnepnappal és közlekedési tilalommal párhuzamosan az olasz Bolzano tartomány idén, 2024-ben is kamionstopot rendel el ugyanabban az időben Olaszországban, Vipiteno (németül Sterzing) és az olasz-osztrák határ között az alábbiak szerint.
Bővebben
Az MKFE idén, 2024-ben is levélben fordult a közlekedési tárcához, hogy a jövő évi bilaterális engedélyek kicserélését kezdjék meg a társországokkal. A megfelelő engedélyellátottság szükséges ahhoz, hogy a vállalkozások a 2025 év eleji fuvarfeladatokat érvényes okmányok birtokában tudják elvégezni.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...