Módosult az autópályák, autóutak és főutak használatának díjáról szóló 36/2007. (III. 26.) GKM rendelet (58/2017. (XII. 29.) NFM rendelet).
Módosult az autópályák, autóutak és főutak használatának díjáról szóló 36/2007. (III. 26.) GKM rendelet (58/2017. (XII. 29.) NFM rendelet).
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Jármű Módszertani Hatósági Főosztálya 2018. január 19-ig kéri a 2017. évben CEMT engedélyt használó vállalkozásoktól a II. félévi jelentést.
A baszkföldi új útdíjkapuk működésbe lépését már 2018. január 1-jétől tervezték, de a spanyol IRU társegyesület információi szerint még nem üzemel az online fizetési rendszer, így az elvárt előzetes regisztráció sem kivitelezhető.
Tisztelt TIR Carnet felhasználó Fuvarozók!
Az IRU-tól kapott információ alapján az alábbiakról tájékoztatjuk Önöket:
Már Kazahsztánban is rendelkezésre áll a lehetőség, hogy több belterületi rendeltetési vámhivatal esetében is lehessen előzetesen, elektronikus formában, árunyilatkozatot küldeni a TIR-EPD alkalmazás használatával, az érintett vámhivatalok számára.
MKFE
TIR szakterület
Tisztelt TIR Carnet felhasználó Fuvarozók!
Az IRU-tól kapott információ alapján az alábbiakról tájékoztatjuk Önöket:
Az Orosz Föderáció 1292 számú, 2017. október 25-én kelt rendeletével kiegészítette azon beviteli tilalom alá eső mezőgazdasági termékek, nyersanyagok és élelmiszer termékek listáját amelyek származási helye az Amerikai Egyesült Államok, Európai Unió, Kanada, Ausztrália, Norvégia, Ukrajna, Albánia, Montenegró, Izland vagy Liechtenstein.
A kiegészítés az alábbi cikkeket tartalmazza:
A kiegészítésben érintett, az Eurázsiai Gazdasági Közösség Külkereskedelmi Árucikk Besorolása (TN VED) szerinti vámtarifa számok:
0103 (kivéve 0103 10 000 0) |
Élő sertés (kivéve a fajtiszta tenyészállatokat) |
0206 (kivéve 0206 10 100 0, 0206 22 000 1, 0206 29 100 0, 0206 30 000 1, 0206 30 000 3, 0206 41 000 1, 0206 49 000 1, 0206 80 100 0, 0206 90 100 01) |
Szarvasmarhafélék, sertés, juh, kecske, ló, (kivéve a gyógyszerkészítmények |
0209 |
Sovány húsréteget nem tartalmazó |
1501 |
Sertészsír (zsiradék is) és baromfizsír |
1502 |
Szarvasmarhafaggyú, birka- vagy kecskefaggyú, |
1503 00 |
Zsírsztearin, zsírolaj, oleosztearin, |
1 Kivételt képeznek azok a termékek amelyeket gyógyszerészeti készítmények előállításához szándékoznak felhasználni, az importált áruk felhasználási szándékának igazolása alapján, melyet az OF Kereskedelmi és Ipari Minisztériuma végez, a Minisztérium által meghatározott eljárási rend szerint. Az ilyen tartalmú folyamodvány benyújtása során az Eurázsiai Gazdasági Közösség Külkereskedelmi Árucikk Besorolása (TN VED) szerinti vámtarifa számát, valamint az áru megnevezését is meg kell adni.
MKFE
TIR szakterület
Felhívjuk Tisztelt Tagjaink figyelmét, hogy a meghatározott össztömeget, tengelyterhelést, tengelycsoport-terhelést és méretet meghaladó járművek közlekedéséről szóló 36/2017. (IX.18.) NFM rendelet 2018. január 1-jétől kezdődően módosult.
2018. január 1. napjától emelkedik a teljes munkaidőben foglalkoztatott munkavállaló részére megállapított alapbér legkisebb összege (minimálbér), valamint a legalább középfokú iskolai végzettséget, illetve középfokú szakképzettséget igénylő munkakörben foglalkoztatott munkavállaló garantált bérminimuma.
2018. január 1-től kezdődően, a közúti árufuvarozó vállalkozások esetében, a francia minimálbér összege EGYSÉGESEN bruttó 9,88 euróra módosult óránként a 3b, 4, 5, 6, 7 kategóriákra vonatkozóan.
Somogyi Gábor főtitkár az Egyesület tagjainak visszajelzései alapján november 30-án levélben fordult Ukrajna magyarországi nagykövetéhez, arra kérve Liubov Nepop nagykövet asszonyt, hogy járjon közbe a magyar fuvarozókat hátrányosan érintő vízumkiadási gyakorlat könnyítése érdekében. A nagykövetségtől ma érkezett válaszból kiderül, hogy a 6 hónapon belül 90 napot meghaladó tartózkodás esetén valóban nélkülözhetetlen a D típusú vízum igénylése, ugyanakkor ez a gyakorlat kölcsönös, az ukrán állampolgároknak is hasonló kötelezettségük van, amennyiben Magyarországon kívánnak tartózkodni.
Tisztelt Tagjaink! Az MKFE új Alapszabálya az Egyesület működését megyei szinten is szeretné erősíteni, ennek érdekében az alapdokumentum megyei szintű működést, és megyei képviselők megválasztását is lehetővé tette. Az MKFE Békés megyei képviselője, Szappanos György máris megkezdte a megye első tagi találkozójának szervezését, amelyre ezúton tisztelettel meghívja az MKFE Békés megyei tagjait.
Felhívjuk Tisztelt Tagjaink figyelmét, hogy a belga útdíjat illetően változások állnak be 2018. január 1-től. Ez érinti az útdíjak mértékét, a díjköteles járműveket, valamint új díjköteles szakaszok jelennek meg.
Tájékoztatjuk Tagjainkat, hogy a NAV bejelentése szerint januártól még nem kötelező a Cégkapu használata a gazdálkodó szervezetek számára, a cégek jövőre is a képviselőik Ügyfélkapus tárhelyén keresztül kommunikálhatnak az adóhatósággal.
A NAV annak érdekében, hogy a felhasználók meg tudják ismerni a rendszert 2018-ra átmeneti időszakot vezetett be.
Tagjaink tájékoztatása szerint az elmúlt időszakban jelentősen megnövekedett várakozási idővel kell számolni a román és ukrán határszakaszokon, ami esetenként eléri akár a 24 órát is.
2017. december 20-án az Európai Unió Bírósága döntést hozott a gépjárművezetők rendszeres heti pihenőidejének kabinban való eltöltéséről. Tájékoztatjuk Tisztelt Tagjainkat, hogy a bírósági döntés kimondja, hogy a közúti közlekedés ágazatában a járművezetők a nekik járó rendszeres heti pihenőidőt (45 órás) NEM TÖLTHETIK járművükben.
A tavalyi év végétől már elővételben is megvásárolhatók a következő évre érvényes megyei és éves autópálya-matricák. Idén is megvásárolhatja elővételben a 2018. évi éves országos és éves megyei autópálya-matricát. Előértékesítésben 2018-ban a díjak nem változnak.
Tisztelt Tagjaink! Szankciók és gyakorlatilag ellenőrzési visszajelzések hiányában a nyugati minimálbérügyek körül látszólagos nyugalom honol. Valójában a háttérben készülődnek az új, egységes európai játékszabályok, amelyek gyökeresen átalakíthatják az uniós fuvarpiacot. A tagállamok képviselőiből álló Tanács már nyár óta dolgozik a javaslatokon, a másik jogalkotó szerv, az Európai Parlament pedig a következő hetekben kezdi meg az érdemi munkát. Az IRU kompromisszumos törekvései megosztott árufuvarozói tagsága körében mindeddig eredménytelenek maradtak, a személyszállításról pedig érthetetlenül kevés szó esik.