Az európai uniós ügyekért felelős államtitkárhoz fordult Somogyi Gábor a 45 órás heti rendes pihenőidők kabinban való töltésének tervezett német, és más EU-s országokban történő tilalma miatt. Az MKFE főtitkára a magyar kormány közbeavatkozását kéri, hogy a fuvarozókat ellehetetlenítő újabb lépés ellen határozottan lépjen fel Magyarország az Európai Bizottságnál, illetve az érintett országok illetékes hatóságainál.
Halálos közlekedési baleset okozása miatt – amelyért nem a sofőr volt a felelős – hat hónapot kellett börtönben töltenie Oroszországban egy magyar kamionsofőrnek. Azután szabadulhatott, hogy a balesetben elhunyt férfi családjának 3 millió forintnak megfelelő összegű sérelemdíjat fizettek ki, amelyet a sofőr családja gyűjtött össze.
A Belügyminisztériummal folytatott megbeszélés után a tárca hivatalos válaszban jelezte az MKFE felé, hogy az automaták kihelyezésére tett javaslatunkat megvizsgálták, és annak megvalósulása tekintetében a közlekedésért felelős Nemzeti Fejlesztési Minisztérium álláspontját tartják irányadónak.
Somogyi Gábor főtitkár és Erdei Péter főtitkárhelyettes folytatta a már korábban megkezdett tárgyalásokat a NÚSZ Zrt.-ben a hazai útdíjrendszer bírságolási eljárásainak felülvizsgálata ügyében.
Tisztelt Tagjaink! A fuvarozó vállalkozásainktól kapott jelzések alapján tájékoztatjuk Önöket, hogy a hatóságok fokozottan ellenőrzik a gépjárművek sebességét Európában. A fix telepítésű és mobil traffipax berendezések felvételei alapján a bírságokat akár fél éves csúszással is megküldik a szabálysértőknek!
A Budapest Airport Zrt. tájékoztatása szerint 2017. május 02-tól várhatóan 2017. május 17-ig kivitelezési munkálatok zajlanak a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér Premium Parkoló indulási szintjén. A munkák ideje alatt az indulási szinten forgalomkorlátozásokra kell számítani.
Egyesületünk levélben jelezte a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatósága felé, hogy a Jászai Mari tér dél felé vezető oldalánál, az ott kijelölt ideiglenes autóbusz megállóhelyeket a személyautók rendszeresen és szabálytalanul elfoglalják. Az igazgatóságtól kapott válasz szerint a felügyelet munkatársai állandó felügyeletet nem tudnak biztosítani, de a 24 órás ügyeletre érkező jelzés esetén azonnali intézkedéssel reagálnak.
Többek között az MKFE elmúlt hónapokban tett erőfeszítéseinek és folyamatos nyomásgyakorlásának, a néhány napja a V4 társegyesületekkel aláírt deklarációnknak, továbbá a Monitoring Bizottság számára összeállított anyagainknak is köszönhetően, az Európai Bizottság április 27-én hivatalosan is megindította a kötelezettségszegési eljárást Ausztria ellen a minimálbér és szociális dömping törvény miatt.
Romániában 2017. május 31-én az alábbi közlekedési korlátozások lesznek érvényben.
Tisztelt TIR Carnet felhasználó Fuvarozók!
Az IRU-tól érkezett tájékoztatás alapján értesítjük Önöket, hogy a TIR-EPD alkalmazás egy újabb funkcióval bővült.
Március 31-én a német Parlament felsőháza elfogadta a közúti árufuvarozásra vonatkozó heti rendes pihenőidő eltöltésének új szabályait. Ennek értelmében a 45 órás pihenőt – a törvény hatályba lépésének még nem ismertetett időpontjától – nem lehet a jármű kabinjában tölteni.