Az ukrán-orosz háború Moldáviát is sújtó gazdasági hátrányai miatt az Európai Unió meghosszabbította a moldáv fuvarozókra vonatkozó kölcsönös és részleges fuvarozási engedélymentességet, mely az eredeti elképzelés szerint 2023. március 31-ig tartott volna. 2022 decemberi döntésével az EU azonban 2024. június 30-ig nyújt engedélymentességet. (Ukrajnát illetően jelenleg az engedélymentesség egyelőre 2023. június 30-ig áll fenn).
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
A Transport in Nood, vagyis a TIN Support létrehozásakor céljául tűzte ki, hogy a fuvarozókat segítse. Mindezt oly módon, hogy az úton felmerülő valamennyi problémára megoldást nyújt. Legyen az nemzetközi bírságokra történő megoldás, jogi szolgáltatás vagy a legkedvezőbb feltételekkel akár IMI-s bejelentés.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
Értesüléseink szerint 2023. április 5-én (szerdán) 00:00 órától literenként bruttó 10 forinttal csökken a gázolaj nagykereskedelmi ára Magyarországon. A benzin ára most nem változik, így azt a korábbi áron kapják majd a hazai kutak — értesültünk piaci forrásokból.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) rendszeres konjunktúra-felmérést végez a hazai vállalatok körében, hogy hiteles képet kapjon a gazdasági folyamatok alakulásáról. Ezt szolgálja az az önkéntes és anonim kérdőív is, melyet a jegybank — egyesületünkön keresztül — a fuvarozó vállalkozásoknak ismét ajánl figyelmébe.
Bővebben
Fontos tudnivaló a turistabusszal közlekedőknek és a kishaszongépjárművel árut terítő fuvarozóknak, hogy 2023. április első hétvégéjén és a környező napokban városi forgalomkorlátozásokra kell számítani. A forgalmi rend megváltozása főként Budapestet és Debrecent érinti.
Bővebben
Korábbi értesítőnkkel összhangban emlékeztetjük tisztelt Tagjainkat, hogy a Move Experttel kötött együttműködési megállapodásunk 2023. március 31-én megszűnt. A jövőben a társaság szolgáltatásait az újonnan szerződött tagok kizárólag közvetlen megkeresése révén és MKFE kedvezmény nélkül tudják igénybe venni. Az élő szerződéssel rendelkező MKFE-tagokra vonatkozó szerződési feltételek nem változnak.
Bővebben
Megjelent a Magyar Közlöny 2023. 45. számában a Kormány 96/2023. (III. 29.) Korm. rendelete a hazai közúti fuvarozói vállalkozások versenyképességének javítását célzó egyes kormányrendeletek módosításáról, melynek értelmében 2023. március 30-tól a közúti árufuvarozásban és személyszállításban foglalkoztatott gépkocsivezetők és árukísérők napidíja nemzetközi tevékenység esetén 85 euróra, belföldi munkavégzés során pedig 9000 forintra emelkedett a jogszabályban rögzített feltételek teljesülése esetén.
Bővebben
...március 1-jétől a kamionstop tavaszi rendje szerint
2023 áprilisában Magyarországon a 7,5 tonna legnagyobb megengedett össztömeget meghaladó tehergépjárművek közlekedési korlátozása szombatonként 22:00 órakor kezdődik, és vasárnaponként (ünnepnapon) 22:00 óráig tart. Ettől eltérő korlátozási rend irányadó a húsvéti ünnepek körül és a hónap utolsó napjaiban, a szaktárca ugyanis mindkét alkalommal elfogadta egyesületünk javaslatát, és szabad éjszakai időablakokat nyitott Nagypénteken, Húsvét Vasárnap és Húsvét Hétfőn éjjel 22:00 és 06:00 óra között, valamint a május 1-jei hosszú hétvégén a lenti órarend szerint. Mivel már március 1-jén véget ért a kevésbé szennyezők téli mentessége, így az áprilisi hétvégéken a kamionstop belföldi és nemzetközi viszonylatban, valamint minden környezetvédelmi kategóriás járműre egyaránt vonatkozik!
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
A hatályos szabályozás alapján a 7,5 tonna össztömeg feletti tehergépjárműveknek a húsvéti hosszú hétvégén először 24 órára, majd 48 órára kellene megállniuk, a május 1-jei hosszú hétvégén pedig 48 órás egybefüggő tilalom lenne érvényben. Annak érdekében, hogy a közúti áruforgalom ilyen hosszú időre még a hosszú hétvégén se álljon le, levélben fordultunk az ÉKM közlekedéspolitikáért felelős államtitkárságához.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
A korábbi évek gyakorlatától eltérően ezúttal nem a minisztérium, hanem az egyes régiók határozták meg a korlátozás idejét és a súlykorlátozással érintett útszakaszokat. Régiónként tehát eltérőek lehetnek az alkalmazott szabályok (például a mentességek tekintetében), azonban a Belorusz Útmérnöki és Műszaki Központ (RUE Beldorcentr) térképen közzétette az főbb információkat. Az egyes jármű- és rakománytípusokra vonatkozó mentességeket az itt elérhető jogszabályok biztosítják.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...