Az M0-ás körgyűrű és a csepeli II. Rákóczi Ferenc út csomópontjában nagy volumenű út- és hídépítés miatt 3,8 méteres magasságkorlátozás lesz érvényben 2020 nyaráig.
„Folyamatosan tartjuk a kapcsolatot az egyes ágazatok képviselőivel, így a közúti szállítás helyzetéről napi szinten kapjuk a friss információkat” – reagált tegnap közleményében Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium miniszterhelyettese, parlamenti és stratégiai államtitkára az érdekképviseletek csütörtökön megküldött levelére. A miniszterhelyettes arról is beszámolt, hogy a magyar szállító cégek pozícióinak megerősítése érdekében megtehető lépésekről a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete és a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete vezetőivel is éppen egyeztetéseket folytat a szaktárca. Schanda Tamás hozzátette: az áruszállítással foglalkozó cégek és a munkatársaik teszik lehetővé azt, hogy a magyar emberek hozzájussanak az üzletekben azokhoz a termékekhez, amelyeket meg szeretnének vásárolni – ezért köszönet illeti a szektor dolgozóit, vállalkozóit.
Az elrendelt veszélyhelyzeti idő előrehaladtával egyre több az olyan gépkocsivezető, akinél a digitális tachográf-kártyájának érvényessége lejárt, vagy a közeljövőben ez be fog következni.
A MOL 2020. április 17-én (pénteken) 00:00 órától bruttó 6 Ft-tal csökkentette a gázolaj literenkénti kártyás listaárát. A benzin 5 forinttal lett olcsóbb.
A TIR-EPD rendszerben új dizájn teszi kényelmesebbé a TIR-igazolványbirtokosok mindennapjait 2020. április 22-től.
A koronavírus-járvány terjedésének és intenzitásának változása miatt április 15-16-án sok ország esetében történt olyan változás, mely a közúti árufuvarozást is érinti. A legtöbb állam meghosszabbította az eddig is érvényben lévő intézkedéseket, míg mások módosítottak a kamionstop rendjén vagy a vezetési és pihenőidők könnyített ütemezésén.
2020. április 18-án (szombaton) 08:00 és 13:30 óra között az mkfe.hu oldal nem lesz elérhető, mert egyesületünk székházában elektromos karbantartást végeznek.
Csak összefogással, a kormányzat támogatásával lehet megvédeni a magyar közúti logisztikai fuvarozó vállalkozásokat a járványhelyzet okozta súlyos gazdasági következmények káros hatásaitól – szögezte le Ignácz József Péter a Trend FM-nek adott interjúban. Az MKFE elnöke rámutatott: soha nem volt akkora szükség a hazai piac védelmére mint most, ezért az előzetes elektronikus regisztrációs rendszer (e-reg) azonnali tesztelése majd gyors beélesítése nem várhat tovább.
Tavaly ilyenkor turistaáradat hömpölygött az utcákon, most csak üres szellemvárosokat lehet látni. Turisták nélkül, diákok nélkül, látogatók nélkül… és turistabuszok nélkül… melyek a forgalomból kivonva, telephelyükön várják a bizonytalan jövőt.
2020. április 17-én (pénteken) csökken az üzemanyagok ára Magyarországon: a gázolaj várhatóan 6, a benzin 5 forinttal lesz olcsóbb — értesültünk piaci forrásokból.
2020. április 15-i értesülésünk szerint Csehországban elrendelték minden cseh ki-, és belépő állampolgár regisztrációját a határellenőrzési pontokon. Mivel a rendőrségnek regisztrálnia kell a cseh állampolgárokat, és be kell olvasniuk az úti okmányokat, a várakozási idők hosszabbak lettek, és torlódások alakultak ki.
Közúti áruszállítás támogatása: egyetértek az MKFE és a NiT Hungary közös szakmai javaslatcsomagjával, kérem a magyar Kormányt, hogy a javasolt intézkedések megvalósításával támogassa a vállalkozások működését, piacon maradását! Az érdekképviseletek közös petíciója a közúti árufuvarozási vállalkozások kormányzati támogatása érdekében. Kérjük, Ön is csatlakozzon az aláírókhoz!
„A közúti autóbuszos személyszállító és árufuvarozó vállalkozásokat támogató konkrét intézkedések előkészítésének és megvalósításának azonnal meg kell kezdődnie, hogy az ágazat ne szenvedjen visszafordíthatatlan károkat” – szögezik le az MKFE és a NiT Hungary közösen megküldött javaslatcsomagjának kísérő levelében a két érdekképviselet vezetői. A gyors és hatékony beavatkozás érdekében az MKFE és a NiT Hungary a személyszállító és árufuvarozó vállalkozások védelmére és támogatására összeállított javaslatcsomag személyes megvitatására kéri Palkovics László minisztert.
Magyarország kezdettől fogva ellenzi a fuvarozókat érintő uniós szabályozási terveket, mert azok minden józan megfontolással ellentétesek. A szigorú és részben teljesíthetetlen követelmények a járművezetőkre vonatkozó szociális szabályokat figyelmen kívül hagyó harmadik országbeli fuvarozókat hozzák előnyös helyzetbe — áll az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) 2020. április 8-án kiadott közleményében.
2020. április 14-i értesüléseink szerint Franciaországban a járványügyi helyzet miatt a belföldi fuvarfeladat végzéséhez változatlanul kétfajta nyilatkozatot kell a jármű fedélzetén tartani ahhoz, hogy a gépjárművezető szabadon tudjon mozogni az ország területén. Nemzetközi fuvarfeladatot végzőknek azonban elegendő az Európai Bizottság által javasolt 3. melléklet.
Szlovéniában a koperi tengeri kikötő továbbra is zavartalanul üzemel a kialakult járványhelyzet ellenére, az ügyintézés online, „papírmentesen” bonyolódik — tájékoztatta egyesületünket Magyarország Ljubjanai Nagykövetsége április 8-án.